Dark_Pince (oregistrerad) Postat 14 juli 2004 Postat 14 juli 2004 (redigerat) Finns det någon som vet var man kan få tag i ett bra kyrkorgel-ljud till reason? Har letat igenom många refills men inte hittat nånting intressant alls.. 🙂 Redigerat 14 juli 2004 av Dark_Pince
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 14 juli 2004 Postat 14 juli 2004 Jag skulle vilja tipsa om en jättebra internetsida som heter Google. Där kan man söka bland massor av web-sidor: Sökning Det gjorde jag, och se vad jag fick fram: Kyrkorgel-refill
VacUm Postat 14 juli 2004 Postat 14 juli 2004 Jag skulle vilja tipsa om en jättebra internetsida som heter Google.Där kan man söka bland massor av web-sidor: Sökning Det gjorde jag, och se vad jag fick fram: Kyrkorgel-refill Du är inte dålig, du.. 😉
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 14 juli 2004 Postat 14 juli 2004 Nänä. 😉 Och jag bjussar på en favorit i repris:
chrisB Postat 14 juli 2004 Postat 14 juli 2004 😆😲😆🙂 Här har det varit skoj må jag säga! Det finns ett par gratis SoundFonts ute på nätetmed mkt bra kyrkorgelsamplingar, SF används med fördel i NN-XT. Tyvärr kommer jag inte ihåg vart jag hittade dem . . . . använd ehhh Google vet jag . . . 😉 Typ här: http://www.soundfonts.it/soundfonts.asp?c=3 http://www.hammersound.net/cgi-bin/soundlink.pl
Ken Kängström Postat 26 juli 2004 Postat 26 juli 2004 Gå in på propps side... dom har massa refills där annars.
insolitus Postat 10 augusti 2004 Postat 10 augusti 2004 En kul sak som jag testade, och som funkade hyfsat, är det här: Jag använde två NN-XTs, jag tror det var en med trumpet och en med oboe eller liknande, sen ställde jag in attack och release på minimum. (Eftersom en orgel endast är "på/av", om jag inte har lärt mig helt fel...) Sen spelade jag ena stämman 7 halva tonsteg (tror jag det är) för att få medeltidskänsla. (Kanske inte det du vill ha, men det gav total orgelfeeling tycker jag! 🙂 ) Sen är det bara att ösa på med reverb så att man tror att man står i en kyrka... Jag har faktiskt samplat en riktig orgel, det var lika kul som det blev brusigt. Inspelat med minidisc och nån mick (kommer inte ihåg vad). Tipset ovan blev aningen bättre... 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.