Lennie The Man Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Har fått ett delikat problem. Jag har haft min Maxtor One Touch in kopplad på min Mac under ung. 1 år och aldrig haft problem, vandrat med den mellan olika studios och tillbaka till min egen studio igen osv osv och den har alltid bara kommit upp. Fick lite strul efter uppdatering av Protools till 7.2 och kastade ett par pref filer samt ett volumes filer. När detta gjordes befanns sig min hårddisk ej inkopplad på mac:en, när jag dagen efter skall starta den så kommer den ej upp på skrivbordet bara i skivverktyg och därifrån kan jag trycka på visa på skrivbord men den visas ju fan inte!!. Det är inget fel på hårddisken, med hjälp av DataRescue ser jag alla filer mm, men den vägrar att visas i Finder/skrivbordet. Går även fint att söka av den via spotlight så disken är perfekt. Vad är detta? Måste kunna finnas ngt enkelt sätt att mounta den. Har provat allt (bytt kabalr, bytt portar, stängt av och på mmmmm). Det finns i systemet men vägrar att bli mountad! H J Ä L P är vad jag behöver! 😄🙁😲😎😄😄😄😄
debbie Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 fråga på macworld.se forum, de brukar ha koll å svara snabbt
chrisB Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 (redigerat) När jag har haft strul med min strulande FW disk så har jag löst med att, dra ur FW sladden från HD (allt avstängt) sätt på datorn, sätt på FW disken, vänta tills den kommer igång, sedan stoppa in FWsladden i FWdisken, fungerar den ena kontakten så är det den andra som funkar. Sedan så kör jag disken genom skivverktyg. Ibland måste man dra ur sladdarna för att FWdrivern ska nollas. Redigerat 28 september 2006 av chrisB
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.