Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har tankat hem ett antal ljudbanker till min Nordlead2'a och tänkte ladda upp dem på synten. Men hur?

Testade att importera den midi-fil som innehåller sysex, sedan så körde jag och förväntade mig att informationen skulle lagrats i synten, men icke! :-(

Tips emottages tacksamt

Annons
Postat
Har du kollat att sysex inte är iklickat i filtret (har för mig det är default)? File-Preferences-Midi-Midi filter.

/p

Ja den är ikryssad som default

Postat

Jag kollade detta först, och såg till så att sysex inte filtreras bort.

Jag har testat att dumpa från Nordlead2'an till cubase och det gick bra. Testade sedan att skicka tillbaka samma dump vilket oxo fungerade som det skulle.

De filer jag hittat kommer direkt från Clavias sajt, och är i *.mid -format.

Några tips på prg som är gratis och kan hantera dump, i midi-format?

Postat

MidiOX verkar vara populärt. Jag har aldrig testat det själv så jag vågar inte svära på att det är bra. kolla midiox.com

Postat

MidiOx kan rekommenderas oavsett midiapplikation... funkar väldigt bra när man ska programmera bl.a Devicemaps i Cubase för att exempelvis få reda på hur sysexmeddelanden måste se ut för att styra vissa interna saker i en hårdvarusynt eller effektenhet..

Hade aldrig kunnat programmera en så djup funktionsstruktur i min MS2000r utan MidiOx, då vissa funktioner inte fanns beskrivna ens i tillverkarens manual..

p.s Funkar inte Clavias eget program för mididump? Nord lead soundmanager

Postat
MidiOx kan rekommenderas oavsett midiapplikation... funkar väldigt bra när man ska programmera bl.a Devicemaps i Cubase för att exempelvis få reda på hur sysexmeddelanden måste se ut för att styra vissa interna saker i en hårdvarusynt eller effektenhet..

Hade aldrig kunnat programmera en så djup funktionsstruktur i min MS2000r utan MidiOx, då vissa funktioner inte fanns beskrivna ens i tillverkarens manual..

p.s Funkar inte Clavias eget program för mididump? Nord lead soundmanager

Jag kan ha missat något,, i så fall är det pinsamt, men NL2-ljuden finns bara som *.mid och Clavias manager vill ha syx

Postat

Ok, ja det var ju iofs ett långskott.. jag har ju inte NL2 så jag kan kolla.. sökte lite löst igår efter nåt program för att dumpa midifiler fram och tillbaka men gjorde inget djuplodande.. men jag har hittat specifika program för mina VA-syntar så varför inte till NL2?

Sök på Synthzone m.fl.. tycker att det borde vara någon som sitter med ett sådant program.

Lycka till

Postat

Tack för engagemanget! JAg har inte hittat någon lösning ännu, men jag tror att jag har ett svar på varför jag inte lyckas med Cubase. Det ljud osm finns på Clavias sajt ligger i hela banker, och man kan vad jag tror bara dumpa en bank till ett minneskort, som man har som option. Det inbyggda minnet har andra platser helt enkelt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.