blom Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Forget ARTIST/GRUPP: Blom GENRE: Pop LÅTLÄNGD: Drygt 4 min KOMPOSITÖR: Markus Blom PRODUCENT: Markus Blom EV. MEDVERKANDE: Kristina Blom INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,7 megabyte STATUS: Färdig demo Har spelat in sång och gitarr hemma i vardagsrummet framför datorn. Resten är pålagt med VST. Använder Cubase SX2. Vet inte än vad jag vill göra med musiken, men det hade varit otroligt att få skriva låtar till artister med talang. Är öppen för ev samarbeten, bor i Göteborg. Gillar att sjunga själv, men kan inte riktigt avgöra hur bra jag är egentligen... blom___forget.mp3 Redigerat 28 september 2006 av blom
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Tjena och välkommen. Häftig drömsk pop det här fina idéer minsann. Kanske lite mycket reverb ibland men det kan va en smaksak jag gillar själv att smaska på med effekter. Trummliret känns lite fel i delar av låten men i övrigt så var det en fin morronlyssning tackar så mycket. Lycka till Göran
Richie76 Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Själva sånginsatsen är ju kanon! Låten har klart potential och ett säreget uttryck.. däremot låter trummorna inte så bra i mina öron, lite otajt och stelt.. Sen skulle du kanske behöva jobba mer med kompressorer. Gillar dock verkligen sången och själva låten! Grymt jobbat. Som svar på din fråga så är du enligt min mening riktigt bra på att sjunga och komponera låtar, sen kommer väl den tekniska biten mer med tiden om du fortsätter spela in och hänga på forumet och prata med studiorävarna här!! 😲
Skalmannen (oregistrerad) Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Grymt skön röst! As härliga melodier. Gitarrerna känns dock lite beiga. Lite smått otajta och fumliga, men det kan man ordna. Trummorna känns lite tafatta och oinspirerade. Otajt återigen. Märklig struktur tycker jag också. Behöver bli mer paketerat liksom. Jag sågar inte, utan jag gillar din röst som fäjgas. Men, den här prodden håller inte. Det finns utrymme för förbättring och om du jobbar på det så finns det något stort bakom knuten kanske.
DåligtGehör Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Att döma av denna lyssning så tycker jag att din röst är skön att lyssna till samt att du har en egen ton i låtskrivandet. För mig låter det som en stor potential om du har flera idéer i samma klass. Däremot tycker jag inte att det låter bra nu. (Eller rättare sagt, ungefär som de tidigare inläggen så är det rösten och låten som är bra). Trummorna för ryckiga. Hittar aldrig något komp att vila i. (Skulle kunna tänka mig lugnare trummor spelade med pukstockar. Lite av det sättet du försöker nu men mer fasta och lugnare kompfigurer) Överanvändande av crachcymbaler!!! Skall du verkligen ha ett dassigt syntbasljud? Varför ha med ett tveksamt dassigt handklapp? Ibland blir jag lite frågande till: "at sta-ai-aike" "be-low-ow" och liknande. Ja arr idéer samt utförande en bra bit under låtens toppklass - bitvis. Men bitvis bra. En stor bov är som sagt trummorna. Fick man lite lugn och koll på dem så skulle det nog vara enklare och höra hur resten ter sig. -------- Sammanfattningsvis: Behövs ett bättre arr. Bättre ljud på både det en och andra samt en bättre mix. Dock är det ändå bra och man hör hur bra den skulle kunna låta.
Wistrand Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 LÅTNAMN: ForgetARTIST/GRUPP: Blom GENRE: Pop LÅTLÄNGD: Drygt 4 min KOMPOSITÖR: Markus Blom PRODUCENT: Markus Blom EV. MEDVERKANDE: Kristina Blom INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,7 megabyte STATUS: Färdig demo Har spelat in sång och gitarr hemma i vardagsrummet framför datorn. Resten är pålagt med VST. Använder Cubase SX2. Vet inte än vad jag vill göra med musiken, men det hade varit otroligt att få skriva låtar till artister med talang. Är öppen för ev samarbeten, bor i Göteborg. Gillar att sjunga själv, men kan inte riktigt avgöra hur bra jag är egentligen... skippa trummor. det låter drömskt och underbart väl så mycket bättre utan trummor. Bra sång. bara trummorna. härligt. 😱
Oakmeal Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 (redigerat) Ja, ta bort trummorna för tusan gubbar!!! Skönt som fan annars 😉 Redigerat 28 september 2006 av Oakmeal
Arete Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Sjysst sång, kompetent låtmässigt. En gnutta för mycket reverb här och där, men inte så fasligt. Trummorna funkar inte alls :-)
blom Postat 29 september 2006 Trådstartare Postat 29 september 2006 Hallå igen och tack för all feedback! Trummorna verkar vara ett genomgående tema 😄 Har varit lite tveksam till hela tiden... har inte tillräckligt med erfarenhet för att veta riktigt vad som passar. Men jag gillar hur dom bryter in i första refrängen, sedan skulle själva trumkompet genom resten av låten vara annorlunda. Ska experimentera lite! Tack för sångkommentarerna! Och reverbet tycker jag om... men jag har kanske förlorat den objektivitet man behöver vid mixning. Kul att jag inte är helt ute och reser i alla fall... jag har blivit bättre på att sjunga för varje låt jag spelar in. Får väl lägga upp några av de andra här snart... Basen är VST, har ingen bas själv. Får väl göra något åt det ifall låtarna skulle ta sig någonvart längre än mitt vardagsrum.
equality Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Var tvungen att lyssna på denna också. Samma sköna atmosfär som i Beneath the glow med charmiga oförutseddbarheter. Kompgitarren distar till här och där. Skön stråkmatta. Hitta ett annat basljud och ta bort trummorna plze! Du har en unik stil. Din egenart kan bära mycket långt. Var rädd om den!
BÄNKT Postat 7 oktober 2006 Postat 7 oktober 2006 Jättevacker!! Produktionen är kanon och låtuppbyggnaden spännande. Du har en egen röst som låter jättebra. Men som gammal trummis måste jag precis som de andra be dig ta och kolla över trumkompet. Inte nödvändigtvis köra helt utan trummor utan använda ett rakare komp, samt mjukare sound, vispar eller shaker och nån mjuk virvel. TIPPTOPP! Kör hårt! 🙁
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.