Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är det jag som är pantad eller vill Cubase själv bestämma vilka asiodrivrutiner som används?

Jag använder min guitarport som ljudkort och har inte installerat några andra drivisar alls men så fort jag tittar bort i en nanosekund så har Cubase bytt till nåt "ASIO MULTIMEDIA DRIVER" som har ungefär 7 års latency. Dessutom har jag ingen aning om vart dessa drivisar kommer ifrån. Är det nåt som finns i XP typ?

Vore ju spännande att veta och förståss hur man får Cubae att hålla sig till de Asio man själv vill ha

Annons
maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag har haft liknande problem med ett tillfälltigt ubskort. Det hjälpte med att installera om allt. Jag fick göra det då och då, men det hjälpte.

Redigerat av maxmaxmax
Postat

Där det står "ASIO MULTIMEDIA DRIVER" ska du istället välja "ASIO Guitar Port"! Om det alternativet inte finns får du installera GearBox igen!

Postat
Där det står "ASIO MULTIMEDIA DRIVER" ska du istället välja "ASIO Guitar Port"! Om det alternativet inte finns får du installera GearBox igen!

Jag vet. Problemet är bara att Cubase själv byter tebaka till de där jädra sop-drivisarna när man stänger ner

Postat

Jag vet. Problemet är bara att Cubase själv byter tebaka till de där jädra sop-drivisarna när man stänger ner

Den byter bara drivrutiner om den inte hittar hårdvaran eller om inte hårdvaran kan initieras vid start av datorn..

Postat
Den byter bara drivrutiner om den inte hittar hårdvaran eller om inte hårdvaran kan initieras vid start av datorn..

Ok, äntligen verkar det logiskt men......hur får jag bukt med problemet?

Postat

Ok, äntligen verkar det logiskt men......hur får jag bukt med problemet?

Ta bort mjukvaran för den du inte vill ha?

Postat

Se till så att ljudkortet alltid får tillräckligt med ström via usb-sladden. Undvik alltså att koppla den till passiva usb-hubbar och överväg eventuellt en aktiv hubb för att åtgärda problemet.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.