Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag förstår inte riktigt varför alla ska tipsa om när det kommer uppdateringar? Om man är uppkopplad mot nätet så frågar ju apple automatiskt om man vill installera, vid varje ny uppdatering. Finns det säkert vissa som inte kör internet på sin musikdator men men :rolleyes:

Postat
Jag förstår inte riktigt varför alla ska tipsa om när det kommer uppdateringar? Om man är uppkopplad mot nätet så frågar ju apple automatiskt om man vill installera, vid varje ny uppdatering. Finns det säkert vissa som inte kör internet på sin musikdator men men 😄

Jovisst är det så. Men oftast så letar inte os-x'et efter uppdateringar mer än en gång i veckan, beroende på hur det är inställt i systeminställningar.

Jag vet ju att musiker ÄR ivriga så fort det händer nåt så.... 😕

• 2 veckor senare...
Postat

Är det någon mer än bara jag som har haft problem med Logic sedan denna uppdatering? T.ex. så ändras volymen på vissa kanaler alltid till -10 även fast jag ställde den högre eller lägre tidigare, och det är ingen automation som spökar. Till och med när jag ställer automation på en viss volym så ändras det ändå till -10. Först trodde jag att det var något med det projektet jag höll på med för tillfället, men när jag öppnade upp gammla som aldrig tidigare krånglat uppstod samma problem. Och det ända jag har gjort med datorn är att jag har uppdaterat Logic till 7.2.3. Därför härleder jag felet till just den uppdateringen. :rolleyes:

Postat

Nu börjar alla problem bli lite väl irriterande och jag har tänkt att gå tillbaka till de tidigare uppdateringen. Jag testade att ladda hem en tidigare uppdatering men kunde inte installera den eftersom jag inte hade 7.2.0 installerat, utan 7.2.3. Måste jag alltså installera om hela Logic för att kunna använda en tidigare uppdatering, eller går det att "neddatera" sig?. Och om jag installerar om Logic, kan jag spara alla mappar där mina installerade pluggar ligger, och sen lägga till baka det i den nya installationen. För annars får jag säkert sitta en hel dag bara för att installera om allting igen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.