hobbex2004 Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 (redigerat) Hello, här kommer ett verk till av mig.. LÅTNAMN: My Angel In Heaven ARTIST/GRUPP: Hobbe feat stefan GENRE: Hårdrock- ballad LÅTLÄNGD: 5:42 PRODUCENT&Kompositör: Hobbe SÅNG och Co-kompositör: Gibbe INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: MP3 STORLEK: ca 6Mb STATUS: hmm, jadu... Your browser does not support the HTML5 audio tag Nå, folk.. vad säger ni om denna då? Är först o främst intresserad av kommentarer på mixningen och ljudbilden. Men ni får gärna även kommentera låten. Vad skulle jag gjort utan er här på forumet??? Joo, antagligen mkt mkt mer...!!! (Hade nämligen haft mer tid till annat då jag inte ägnat så lika mkt tid åt mixning, men samtidigt haft askasst ljud på alla mina låtar 😄 ) Så fram med motorsågen igen.... Puss PS. kommentera gärna min andra låt: Mr Dreaming Redigerat 27 september 2006 av hobbex2004
hobbex2004 Postat 28 september 2006 Trådstartare Postat 28 september 2006 ska man behöva tigga för att få ett utlåtande???😄
Stensdotter Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Hmmm... Har lyssnat två gånger nu. Blir inte riktigt klok på kompisitionen. Du ville helst ha kommentarer på mix och ljud, men jag kommer inte så långt att jag tänker på det. Några små reflektioner. Tycker versen är lovande, bra text. Du (eller Stefan?) sjunger dock lite stelt, du skulle tjäna på att vara lite mjukare försöka svänga runt rytmen. Refrängen kommer och då tänker jag bara "heard it from a friend who, heard it from a friend who, heard it from another you've been messing around" (kan inte komma på vad låten heter, är det "on the run?"). Fastnar liksom i det och hör inte vidare på texten. Sen, tjohej, kommer sticket som känns som en helt annan låt. Hårdrocken liksom "damp ner". Och är inte plockgitarren osynk? 😄 Well, inget kul att skriva recension när man inte kan applådera ohämmat, men å andra sidan, jag vill ju också ha ärlig feedback på det jag gör hellre än ingen alls.
hobbex2004 Postat 28 september 2006 Trådstartare Postat 28 september 2006 Refrängen kommer och då tänker jag bara "heard it from a friend who, heard it from a friend who, heard it from another you've been messing around" (kan inte komma på vad låten heter, är det "on the run?"). Fastnar liksom i det och hör inte vidare på texten. HAHA, du har fan rätt!!! nu när jag lyssnade på den själv insåg jag att det var rätt likt den låten som du menar.. "Reo Speedwagon-Take it om the run ".... Fan att detta inte slagit mig innan..:/ Ska man göra om sticket eller låta det vara kvar som det är? vad tycker ni? Sen, tjohej, kommer sticket som känns som en helt annan låt. Hårdrocken liksom "damp ner". Och är inte plockgitarren osynk? 😕 Ja, det stämmer.. för här byter jag tonart helt appopå, hoppades få ett lyft i låten iom detta, men vette fan om jag lyckades:) Och är inte plockgitarren osynk? 😳 Menar du första nylon-akustiska gitarrsolot? För det håller jag med.. första sticket passar inte alls, kommer byta ut hela det solot i nästa version... Well, inget kul att skriva recension när man inte kan applådera ohämmat, men å andra sidan, jag vill ju också ha ärlig feedback på det jag gör hellre än ingen alls. Kul o kul, jag vill ju ha kritik.. Hade jag vart ute efter applåder hade jag nog inte postat denna tråd här... finns bättre ämnade forum för sånt, där det är lättare att få applåder, groupis, fans eller vad man nu är ute efter 😳 Tack så mkt för att du kommenterade.. ska ta till mig av kritiken....
hobbex2004 Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 Tänkte ge mig in och mixa låten på nytt, så jag behöver faktiskt liiite mer kommentarer.. Så komigen nu folk... jag behöver bli sågad här o nu.... (fast liiite beröm skadar ju inte heller då det håller ångan och orken uppe 😉) ....
hobbex2004 Postat 5 oktober 2006 Trådstartare Postat 5 oktober 2006 (redigerat) QUOTE Refrängen kommer och då tänker jag bara "heard it from a friend who, heard it from a friend who, heard it from another you've been messing around" (kan inte komma på vad låten heter, är det "on the run?"). Fastnar liksom i det och hör inte vidare på texten. HAHA, du har fan rätt!!! nu när jag lyssnade på den själv insåg jag att det var rätt likt den låten som du menar.. "Reo Speedwagon-Take it om the run ".... Fan att detta inte slagit mig innan..:/ Ska man göra om sticket eller låta det vara kvar som det är? vad tycker ni? Detta oroar mig lite dock... jag är HELT emot att "sno" låtar.. det är ju inte hiphop-musik jag gör 😉 Så kan ngn mer uttala sig i samma fråga? är det väldigt lika? såpass lika att jag MÅSTE hitta en annan bridge, eller är det okej? Redigerat 5 oktober 2006 av hobbex2004
Hellpig Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Jag har inte hört originalet men om det inte är en exakt kopia - behåll det om du är nöjd med det. Det finns kända musiker som inte tvekat två sekunder t o m när likheten varit helt slående. 😉
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 5 oktober 2006 Postat 5 oktober 2006 Basen låter översyntetisk. Kör den genom tubifex, amplitube, nigel eller nåt för att få den lite skitigare. Attacken är hemskt plektrumig på den också. Skulle föredra en riktig bas. Refrängens tonartbyte stör mig mindre än det att sången inte har nånting med refrängens tonart att göra. Skriv en melodi till refrängen, så kan det funka. Nylonpartiet, tja! 🙂 Då du har som mest instrument på gångt, låter det soppa. Testa med mera kompressor på det akustiska. Stråkarna slåss med rösten ganska illa tror jag. Åtminstone strider en massa saker. Kanske stråkarna är för breda i stereo, för då stråkarna tar slut uppfattar man helheten mycket monoaktig (trots att den inte är det). Reverbet på virveln låter piss. Som ett billigt springreverb i mono. Försök hitta nånting annat på det, och öka kanske predelayet en aning också. Panorera ut gitarrsolot lite åt nåt håll. Låten har potentiel och alla har inte hört REO (som jag ). Rösten träffar lite ditåt, men det är nåt jag kallar personligt. Ljudkvaliteten på instrumentena är bra. Trummornas effektering är vi lite av olika åsikt om tror jag.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.