Jump to content
Annons

Kan inte spela in

falafelpunk

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett E-MU1820m och har kopplat in en mic i "A-Line Mic", men det blir jättelåg inspelning i Cakewalk. Vad gör jag för fel? Jag behöver väl ingen förstärkare mellan?

Antar att det är några dumma inställningar jag inte hittar. Jag brukar vara haj på sånt här, men nu står det still. Tacksam för hjälp.

Jag kan spela upp ljud utan problem.

När jag är inne i ljudegenskaper så kan jag inte trycka på avancerat, och trycker jag på volym så är reglaget låst. Finns ingen mikrofon-checkbox inne på volym > alternativ > egenskaper > inspelning. Enbart wave. Antar att det är där någonstans felet kanske ligger?

Redigerat av falafelpunk
Dela på andra sajter

Annons
Det visade sig tillslut vara så att det var glapp i sladden mellan ljudkortet och datorn. Roligt fel antagligen. Nu verkar allt funka som det ska.

Surt att slita håret för ett så simpelt problem. Och det är sällan man har en till sån sladd så man kan prova sig fram till var felet i länken är.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
När jag är inne i ljudegenskaper så kan jag inte trycka på avancerat, och trycker jag på volym så är reglaget låst. Finns ingen mikrofon-checkbox inne på volym > alternativ > egenskaper > inspelning. Enbart wave. Antar att det är där någonstans felet kanske ligger?

Precis detta bekymmer har jag också. Jag kan inte spela in något över huvud taget, eftersom datorn hela tiden ber mig kontrollera inställningarna på ljudenhetens ingångar...

Det visade sig tillslut vara så att det var glapp i sladden mellan ljudkortet och datorn. Roligt fel antagligen. Nu verkar allt funka som det ska.

Så, det är till att öppna burken, med andra ord? 🙁

Dela på andra sajter

I Egenskaper för ljud och ljudenheter:

Uppspelning av ljud: E-DSP Wave [DC00]

Inspelning av ljud: E-DSP Wave [DC00]

Man kan inte klicka på Avancerat i rutan "Inspelning av ljud" och när man klickar på "Volym" så att man kommer till "Recording Control" så kan man inte flytta Volym- eller Balansreglaget åt något håll...

Börjar bli lite smått irriterad. För jag har prövat allt jag kan komma på och börjar få slut på idéerna. 😠

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.