falafelpunk Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 (redigerat) Hej! Jag har ett E-MU1820m och har kopplat in en mic i "A-Line Mic", men det blir jättelåg inspelning i Cakewalk. Vad gör jag för fel? Jag behöver väl ingen förstärkare mellan? Antar att det är några dumma inställningar jag inte hittar. Jag brukar vara haj på sånt här, men nu står det still. Tacksam för hjälp. Jag kan spela upp ljud utan problem. När jag är inne i ljudegenskaper så kan jag inte trycka på avancerat, och trycker jag på volym så är reglaget låst. Finns ingen mikrofon-checkbox inne på volym > alternativ > egenskaper > inspelning. Enbart wave. Antar att det är där någonstans felet kanske ligger? Redigerat 27 september 2006 av falafelpunk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falafelpunk Postat 28 september 2006 Trådstartare Dela Postat 28 september 2006 Dessutom blir det något konstigt knaster när jag kopplar in gitarren i ljudkortet och spelar in. Verkar som att det hamnar på random ställen när jag spelar upp det. Hm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Är det en mic du vill kopplain? Om det är det kan du behöva en pre-amp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Är det en mic du vill kopplain?Om det är det kan du behöva en pre-amp Nej...det behövs inte. Det kortet har fantommatning och preamp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Antar att det är några dumma inställningar jag inte hittar. Jag brukar vara haj på sånt här, men nu står det still. Tacksam för hjälp. Du är medveten om ratten bredvid mick ingången...? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Är det en kondensatormikrofon? Har du isåfall satt på fantommatningen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falafelpunk Postat 29 september 2006 Trådstartare Dela Postat 29 september 2006 Det visade sig tillslut vara så att det var glapp i sladden mellan ljudkortet och datorn. Roligt fel antagligen. Nu verkar allt funka som det ska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 29 september 2006 Dela Postat 29 september 2006 Det visade sig tillslut vara så att det var glapp i sladden mellan ljudkortet och datorn. Roligt fel antagligen. Nu verkar allt funka som det ska. Surt att slita håret för ett så simpelt problem. Och det är sällan man har en till sån sladd så man kan prova sig fram till var felet i länken är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minkey-Monkey Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 När jag är inne i ljudegenskaper så kan jag inte trycka på avancerat, och trycker jag på volym så är reglaget låst. Finns ingen mikrofon-checkbox inne på volym > alternativ > egenskaper > inspelning. Enbart wave. Antar att det är där någonstans felet kanske ligger? Precis detta bekymmer har jag också. Jag kan inte spela in något över huvud taget, eftersom datorn hela tiden ber mig kontrollera inställningarna på ljudenhetens ingångar... Det visade sig tillslut vara så att det var glapp i sladden mellan ljudkortet och datorn. Roligt fel antagligen. Nu verkar allt funka som det ska. Så, det är till att öppna burken, med andra ord? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
falafelpunk Postat 10 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 10 oktober 2006 Har du kollat så att rätt enhet står på inspelning i ljudegenskaper>inspelning? Öppna burken ska väl inte behövas? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minkey-Monkey Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 I Egenskaper för ljud och ljudenheter: Uppspelning av ljud: E-DSP Wave [DC00] Inspelning av ljud: E-DSP Wave [DC00] Man kan inte klicka på Avancerat i rutan "Inspelning av ljud" och när man klickar på "Volym" så att man kommer till "Recording Control" så kan man inte flytta Volym- eller Balansreglaget åt något håll... Börjar bli lite smått irriterad. För jag har prövat allt jag kan komma på och börjar få slut på idéerna. 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Minkey-Monkey Postat 13 oktober 2006 Dela Postat 13 oktober 2006 Jaja, tydligen behövs inte reglaget i "Recording Control" trots allt. Efter lite mek med inställningarna i PatchMix så funkar det att spela in. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.