Jump to content
Annons

Boss GT-6B och Boss ME-50B

Recommended Posts

thrinithan (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Rubriken säger väl det mesta... Det jag undrar över är hur mycket det egentligen skiljer mellan dessa 2? ME-50B är ju lite mer av Boss budgetvariant men enligt vad jag hört så innehåller den ändå ganska liknande grejjer som GT-6:an fast i en strippad version?

Sen har vi ju det med priset också...

GT-6B = circus 4600:-

ME-50B = 2800:-

Vilken skulle ni välja... och varför?

Redigerat av thrinithan
Annons
Postat

gt8an, fler möjligheter, större prylar.. mer översikt, du kan redigera allt så jädrans mkt mer!!!

sen är den snyggare med.. 😎

Postat (redigerat)
gt8an, fler möjligheter, större prylar.. mer översikt, du kan redigera allt så jädrans mkt mer!!!

sen är den snyggare med.. 😎

haha... håller med till 100% på den biten =)

Har ju en polare som äger GT-8:an och den låter så "¤/#/("#%/¤" bra 😕 Det lutar ju helt klart åt GT... ville bara veta lite mer om vad som skiljer dem åt... men helt klart att GT har bättre redigeringsmöjligheter

fast du kanske missförstod... jag snackar om baseffekten... inte gitarreffekten =)

Redigerat av thrinithan
Postat

Ska du köra in i stärkare eller lajna till PA? Ska du bara köra till stärkare tycker jag ME-50B duger gott, men ska man köra distade ljud lajnat till PA så låter den inte så rolig precis. Då har man definitivt nyttan av GTns förstärkarsimulator.

Bortsett från det tycker jag ME-50B är en alldeles lagom pedal för bas. Finns trots allt ganska mycket möjligheter.

Postat

jag ska använda i min lilla hemstudio... kör med en sugig Bas-Vamp Pro just nu som jag inte alls är nöjd med.

Kommer ju koppla in den direkt i ljudkortet mitt (Tascam FW-1082) och eventuellt också koppla till min basförstärkare (130W Ashdown combo) för att jamma lite...

Postat

har själv en GT3a som jag kör ALLT igenom.. skriver det hela tiden, men den är så jävla sköna ljud i..!!! om du harl ust, adda msn, så skickar jag gärna ett exempel på hur den låter.. bas gitarr o det körs genom den!!!

klarar mig inte utan min boss.. 😎

kör just nu en 5str. genom den o distar som fan.. låter snorrebra!!!

Postat

gt-6b ær digital till skillnad från me-50b (om jag inte minns fel) + att den ær på en helt annan nivå.

tycker dock att bass pod xt ær lite øverlægsnare bossen (och billigare(så vida du inte køper exp pedal till(kostar typ samma som gt6b då (eller varfør inte en pod xt live))))

Postat

aha... så du mosar in basen i gitarreffekten... måste testa det med gt8:an och kolla vad man får för resultat =) Fast jag vill ju gärna ha en egen och inte åka snålskjuts på hans 😱

Enligt vad jag hört av Pod vs GT8 så är ju gt8an helt överlägsen imo... jag bara antar att det är så med baseffekterna också... jag vill helst testa men jag bor åt h**vete långt ifrån en musikaffär =/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.