farfar Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 LÅTNAMN: demostadiet ARTIST/Farfar GENRE: rymdpop LÅTLÄNGD: ca 2min KOMPOSITÖR: Farfar PRODUCENT: farfar INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STATUS: på väg ialla fall.. Har jobbat på ett stycke spacedance nu, tänkte det var dags för lite synpunkter.. funderar på om den i nuläget är för händelselös/tråkig.. kommer antagligen fylla ut den med lite obligatoriska vocoder bitar vid ett senare tillfälle. Farfar_Svartrymdsten.mp3
android Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Oh, instant flashback tillbaks till mitten av 90-talet... (Lyssnade en del på sånt här då.) Kan egentligen inget om sån här musik längre, det låter schysst, men samtidigt ganska precis samma ljudbild som jag kommer ihåg.
expanded Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Så farfar har hittat hit eeh? 😏 Låter mycket mysigt och glatt... I like!
atac7k (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Jag lyssnade otroligt mycket på Laserdance och Koto i min ungdom, fullkomligt älskade deras verk, och detta är ju näst intill identiskt fast det är något som saknas, kanske som du sa någon form av vocoder pålägg så hade det nog gjort susen, har även själv funderat på att jag någon gång skulle försöka mig på och göra ett tribute album till Laserdance. Var till stor del dessa band samt Jarre som gjorde att man började intressera sig för synthar osv.
Piffen Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Svängigt! Konstigt att tänka sig att det är gjort i modern tid bara.. 😄 Men det är ju välgjort och drivigt, men jag saknar något, en vocoderröst skulle säkert sitta som ett smäck. Tror aldrig jag hört något i den här genren utan sång.. Känns lite tomt helt enkelt, men det kan instrumentaler göra överlag tycker jag. //Smulan
Jejje Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 På med klyschig italo-sång NUUUUUUUUUUUU!!! 🙂
farfar Postat 28 september 2006 Trådstartare Postat 28 september 2006 yes vocoder pålägg känns nu som en nödvändighet för att det ska bli en fulländad spacedance låt. Kanske någon lökig "doctalk" speaking oxå...
Skalmannen (oregistrerad) Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Det enda som saknas är Samantha Fox för att fullända detta. Das ge klocken rent jaa....
Brynolf Postat 28 september 2006 Postat 28 september 2006 Shit, känns som man är tolv bast igen! Låter skitbra, detta! Lite abrupt slut, bara.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.