Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Är stolt ny ägare till ett DIGI002r. Än så länge så har jag bara positiva intryck och är mkt nöjd. Det enda som stör mig är att manualen bara finns i pdf-format och att den tryckta "getting started" är ganska intetsägande. Har letat lite på Digidesigns hemsida, men inte hittat någon pappersmanual som man kan beställa.

Tycker att det är ganska oförståeligt, om det är så, att det till en så dyr grej som Digi002 inte finns en ordentlig instruktionsbok som man kan ta med sig till stranden (kanske inte idag) och förkovra sig i.

Förövrigt tycker jag att det har varit lite dåligt drag på det här forumet. Är det för att det finns förhållandevis få PT-användare i Sverige? Eller möjligtvis för att alla är nöjda och upptagna med att göra musik?

Återkommer snart med fler frågor som säkerligen kommer att uppkomma inom några dagar...

Annons
Postat

Tråkigt att det inte kommer med någon tryckt manual längre.

Däremot så finns det en uppsjö av PT - "how to do" böcker, leta på Amazon eller Adlibris.

Sen så finns det en hel del infofilmer på digidesigns hemsida. http://www.digidesign.com klicka på: "DiSK" i menyn.

Angående den ev. farten här så är väl vi PT användare nöjda 😉

dvs väldigt lite strul, etc

sedan är det många PT-användare som vänder sig direkt till DUC: http://duc.digidesign.com

men kör på du med frågor/etc . . .

😄

Postat

Tack för snabbt svar.

Jag hittade faktiskt en tryckt manual på digistore för 39$. Lite synd(och märkligt) att de inte låter den följa med.

Nu har jag råkat ut för lite relaterade missöden. Jag kan nämligen inte ens hitta reference-guiden i pdf format längre!! Försvinner den när man uppgraderar till 6.4?

Jag har slitit mitt hår med att förstå varför audio region fönstret inte syns i min session, och inte kan jag kolla i hjälpen för den är som sagt borta.

Återstår bara att vända mig till er...

Postat

låter som om du har stängt fönstret. sitter inte vid min dator men ta en titt under Windows i menyn.

HaraldS (oregistrerad)
Postat
Nu har jag råkat ut för lite relaterade missöden. Jag kan nämligen inte ens hitta reference-guiden i pdf format längre!! Försvinner den när man uppgraderar till 6.4?

Du kan ladda ner alla guider från digidesign:

http://www.digidesign.com/download/64/docs/

mvh

Postat

Om du vill läsa manualen i tryckt form, och inte vill skriva ut den själv eller beställa via nätet, finns den tryckta utgåvan av "Reference Guide" att köpa alternativt beställa i din musikaffär. Enligt mig är den mycket behändig för att snabbt och lätt hitta diverse småsaker, förutom att det är trevlig sommarläsning (?)...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.