Jump to content
Annons

Vad ska mitt band heta?!


adama

Recommended Posts

tjena. mitt band har problemet att vi inte kan bestämma oss för ett namn.

Vi vill ha något oförglömligt namn, som också låter coolt. Vi lirar typ: "Spansktinfluerad oriantalisk pop/rock/reggae" nåt sånt:)

Vi har fått in alternativ från flera håll o kanter.

Detta är de alternativ vi kan funderar omkring.

1. "in quotes"

2. "Tabasco Jam"

3. Tabasco Sthlm

4. Kestro Sound

Inget namn har någon vidare innebörd. kanske "tabasco jam" då, med tanke på stilen.

Vilket tycker ni verkar bäst. Eller har ni några SERIÖSA förslag själva?

tack på förhand/ adama

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

tycker in quotes är lite slätt eller vad man ska säga... om jag såg det på en poster skulle jag glömt bort det efter en minut. Tabasco Sthlm däremot skulle jag inte glömma bort under min livstid i princip.. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

jimmie (oregistrerad)

Tja, jag tycker definitivt alt. 2 eller 3, det sätter sig riktigt bra. Sthlm låter liksom mäktigt på ngt sätt. Det andra var sisådär bra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Piss-Oskar går igen...eller Piss-Oskar´s revansch...mina år som toalettvaktmästare, ligger i dimmor dolda etc etc...

skall ni givetvis heta, annars får ni leta upp något bättre, ge mig 10.000:- i royalties om ni nappar på skiten 🙂🙂🙂 det hela härrör från en gammal Svensk film:

PÅ EN BÄNK I EN PARK...kult kult kult...

Link to comment
Dela på andra sajter

1. "in quotes" Vitsigt värre men inte kul. Stryk.

2. "Tabasco Jam" Tabasko Sylt är helt klart ett bättre namn.

3. Tabasco Sthlm Nä men nedje snälla... Teddybears eller?

4. Kestro Sound Kastrat Ljud möjligtvis...

Bäst hitills är:

SLASK PÅ BURK - fast jag skulle hellre vilja ändra till SLISK PÅ BURK.

Men annars är PÅ EN BÄNK I EN PARK ett klart coolt namn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var nog inget som föll mig i smaken faktiskt...

"in quotes" går inte riktigt att associera med den typen av musik känner jag... "Tabasco Jam" låter som en maträtt, "Tabasco Sthlm" låter som en restaurang och "Kestro Sound" låter som en musikaffär.

Fast... om någon höll en pistolsmynning mot skallen på mig så skulle jag nog bara välja "Kestro" - utan "Sound" på slutet. (fast "Kestro" låter å andra sidan lite som ett namn på en stor hund)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sångarens/kapellmästarens namn & The Fortunate Seven,

eller

Sångarens/kapellmästarens namn & The Alchemists.

Det är namn jag och några kompisar tänkt använda till ett "singer/songwriter som backas upp av ett litet band"-projekt, men sen fick jag reda på att det finns ett band som heter The Lucky Nine och en hiphop-producent som heter The Alchemist, sååå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...