adama Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 tjena. mitt band har problemet att vi inte kan bestämma oss för ett namn. Vi vill ha något oförglömligt namn, som också låter coolt. Vi lirar typ: "Spansktinfluerad oriantalisk pop/rock/reggae" nåt sånt:) Vi har fått in alternativ från flera håll o kanter. Detta är de alternativ vi kan funderar omkring. 1. "in quotes" 2. "Tabasco Jam" 3. Tabasco Sthlm 4. Kestro Sound Inget namn har någon vidare innebörd. kanske "tabasco jam" då, med tanke på stilen. Vilket tycker ni verkar bäst. Eller har ni några SERIÖSA förslag själva? tack på förhand/ adama Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Gillar In Quote... men det är bara jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pain, baby Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Tycker Kestro Sound LÅTER bra.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ReVost Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 In Quote var bäst av dom alternativen du skrev Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kartan Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Här är vi tydligen överens.. jag säger Tabasco Sthlm. Vet inte varför men det tar inte emot att säga det.. fast Kestro Sound låter bra också! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 26 september 2006 Trådstartare Dela Postat 26 september 2006 tycker in quotes är lite slätt eller vad man ska säga... om jag såg det på en poster skulle jag glömt bort det efter en minut. Tabasco Sthlm däremot skulle jag inte glömma bort under min livstid i princip.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 (redigerat) Bara för att vara jobbig så ska jag välja det andra alternativet! Redigerat 26 september 2006 av Jejje Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jimmie (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Tja, jag tycker definitivt alt. 2 eller 3, det sätter sig riktigt bra. Sthlm låter liksom mäktigt på ngt sätt. Det andra var sisådär bra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 26 september 2006 Trådstartare Dela Postat 26 september 2006 kul med svar.. fortsätt ös på.. behöver någon slags statistik här.. jag borde gjort gallup.. / adama Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
floaty Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 too tough to tango Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 no doubt in quotes. Het så! annars snor jag den!! nä skoja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Kan ni inte heta Castro Sound? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Ni ska heta SLASK PÅ BURK ...för det har jag härmed bestämt... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Piss-Oskar går igen...eller Piss-Oskar´s revansch...mina år som toalettvaktmästare, ligger i dimmor dolda etc etc... skall ni givetvis heta, annars får ni leta upp något bättre, ge mig 10.000:- i royalties om ni nappar på skiten 🙂🙂🙂 det hela härrör från en gammal Svensk film: PÅ EN BÄNK I EN PARK...kult kult kult... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 1. "in quotes" Vitsigt värre men inte kul. Stryk. 2. "Tabasco Jam" Tabasko Sylt är helt klart ett bättre namn. 3. Tabasco Sthlm Nä men nedje snälla... Teddybears eller? 4. Kestro Sound Kastrat Ljud möjligtvis... Bäst hitills är: SLASK PÅ BURK - fast jag skulle hellre vilja ändra till SLISK PÅ BURK. Men annars är PÅ EN BÄNK I EN PARK ett klart coolt namn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 PEPPEZ 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 mycket matvaror låter det som 🙂 sök fram något ord på Philipinska för "starkt så in i helvete" och använd det 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 jag valde mitt idag.. 🙁 kommer att heta: "Slipped Away" precis som mitt nya nick här.. 🙂 /Robban Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 kestro sound tycker jag var klockrent.. låter som dagens poprock!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fogden2000 Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 "TREO COMP" ? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Lyssna på fogden... han har kommit med de två tveklöst bästa förslagen hittills. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 "TREO COMP" ? 😳 "TREO mä COMPA" ? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 "Älgarna brinner i hängselp**tarna" Seriöst... Jag tände nog inte på något av dina förslag. Mitt standradråd är ta en fylla och brainstorma. Klockan tre på natten brukar man hitta ett logiskt namn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 "Kestro sound in quotes by tabasco jam" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Det var nog inget som föll mig i smaken faktiskt... "in quotes" går inte riktigt att associera med den typen av musik känner jag... "Tabasco Jam" låter som en maträtt, "Tabasco Sthlm" låter som en restaurang och "Kestro Sound" låter som en musikaffär. Fast... om någon höll en pistolsmynning mot skallen på mig så skulle jag nog bara välja "Kestro" - utan "Sound" på slutet. (fast "Kestro" låter å andra sidan lite som ett namn på en stor hund) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 (fast "Kestro" låter å andra sidan lite som ett namn på en stor hund) Eller en stor kommunistledare. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ChromaWoods Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 (fast "Kestro" låter å andra sidan lite som ett namn på en stor hund) Eller en stor kommunistledare. 😕 Haha, jaa 🙁 "Fidel Funk Foundation" ......? 🙁 Förlåt. Det där var inte seriöst. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Sångarens/kapellmästarens namn & The Fortunate Seven, eller Sångarens/kapellmästarens namn & The Alchemists. Det är namn jag och några kompisar tänkt använda till ett "singer/songwriter som backas upp av ett litet band"-projekt, men sen fick jag reda på att det finns ett band som heter The Lucky Nine och en hiphop-producent som heter The Alchemist, sååå... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Inget av de fyra är något som jag skulle ha valt... sorry. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Xancerman Postat 30 september 2006 Dela Postat 30 september 2006 "ARRRRIBA TEQUILA GRRRRINGO!" kanske var mer åt mexarehållet.. men man kommer garanterat ihåg det ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.