auto mode Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Triol ARTIST/GRUPP: Schlachthof GENRE: Analog syntetiskt LÅTLÄNGD: 3:05 KOMPOSITÖR: Schlachthof PRODUCENT: Schlachthof INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 4,94mb STATUS: Man kan nog lägga till en hel del Hej. Har suttit och skruvat lite på den här låten ett tag,och till slut vet man ju inte själv om det är bra eller värdelöst längre. Så därför frågar jag nu efter era åsikter. Triol_ver2.mp3 Redigerat 26 september 2006 av auto mode
Arete Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 För högt temp känns det som, blir stressat istället för gungigt. Grundbassynten är ju klassisk hårdsynt och låter väl som den ska. Trummorna är fruktansvärt tama, dom bör du ge en ordentlig duvning med effekter. Padslingan borde vara mer malande, nu känns det som den bara flyter runt utan något riktigt mål. Någon mer melodislinga skulle nog vara bra också så det fylls ut till mer av en låt, blir lite väl tomt nu.
auto mode Postat 26 september 2006 Trådstartare Postat 26 september 2006 Tempot tycker jag är bra. Men du har nog rätt angående trumljudet. Ska fixa lite med det 😉
Larsson Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 den var ju skitskön ju 😉 måhända att trummorna kan fixas med..men den håller som den är för mig.. jag älskar sånt här..den bara bubblar på & flyter rubt...toppen!! bra jobbat 🙂
auto mode Postat 26 september 2006 Trådstartare Postat 26 september 2006 (redigerat) Tackar det var ju kul att du gillade den. Jag brukar inte göra såna här flyta runt låtar annars. 😉 Redigerat 26 september 2006 av auto mode
auto mode Postat 26 september 2006 Trådstartare Postat 26 september 2006 Hallå hallå Det är tomt så att det ekar i den här tråden.
stajo Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 2.20 och framåt tyckte jag var bästa partiet, där uppnådde du någon slags harmoni mellan baskompet och trummorna. Fick känslan av att flyga och kom nästan in i någon slags trans 😏. Håller med om trummorna men bra jobb inte riktigt min musiksmak men tillräckligt bra för att fånga mitt intresse i alla fall.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Det är tomt så att det ekar i den här tråden. Nä, för det känns inte låtskrivarmässigt tillräckligt välgjort för att jag ska bemöda mig kommentera. Men nu när jag ändå öppnade käften kan jag berätta vad jag gillar och inte: Det finns ingen som helst dynamik i form av uppbyggnad eller förlösning, jämntjock korv med ljud jag hört tusen gånger. Tungrodda trumtakter. Mixmässigt är det rent och fint. Men låten är så tråkig att det inte hjälper.
Larsson Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 det känns inte låtskrivarmässigt tillräckligt välgjort för att jag ska bemöda mig kommentera. tack..ers höghet..tack!! 😎
android Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Låter fint, men egentligen kanske det känns mer som en schysst ljuddemo än en riktig låt. Det behövs lite mer melodi och struktur i det hela för att göra det riktigt intressant.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 det känns inte låtskrivarmässigt tillräckligt välgjort för att jag ska bemöda mig kommentera. tack..ers höghet..tack!! Kan du vara snäll och gå? Du står i min skugga och jag vill inte nöta på den.
auto mode Postat 28 september 2006 Trådstartare Postat 28 september 2006 tack..ers höghet..tack!! Maxmaxmax Kan du vara snäll och gå? Du står i min skugga och jag vill inte nöta på den. Lysande exempel på hur man ökar sin postcount 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.