Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nån som har koll på firewire-interfacen Roland FA-66 och M-Audio FW410? De tekniska specifikationerna har jag läst om, men hur låter de? M-Audio står för bra kvalité i allmänhet vad jag förstått, men hur är det med Roland?

Tack på förhand!

Annons
Postat

Köpte ett FW410 när det kom och hade bara mindre strul med en av uppdateringarna av drivrutinen i början. Den uppdaterades strax och sedan dess har jag inte haft några som helst problem... >2års användande.

Vad gäller ljudkvalitet så tror jag inte något av korten är den begränsande faktorn om du förstår vad jag menar 🙁

En fördel för FW410 är 2 hörlursutgångar. Mycket bra för min del som jobbar i hemstudio och inte har separat sångbås. Så kan både jag och sångare/sångerska ha hörlurar. Annars verkar dom snarlika i sitt utförande. Hackat eller malet, hugget eller stucket 🙂

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Hur är det nu - finns det konverterare mellan 600 och 400-pins firewire?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

bump

Postat

Ja, det finns det. Det blir ingen matningsspänning till burken dock, så du får använda extern nätadapter.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.