musik (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Hej! Registerade mig på My Space, eller rättare sagt försökte...för det funkade inte alls. Jag gick in på första sidan hos dem och började knappa in i "Sign up". So far, so good. Men sedan när jag kollade runt på sidan som lades upp så såg den mysko ut. Kom då på att jag kanske inte alls skulle ha registrerat under den där avdelningen på första sidan hos My Space direkt. Jag ville ju göra en sida under "Musician's" egentligen. Men jag trodde ju att det "avdelningsvalet" skulle komma senare under registreringsförfarandet, men icke. Inte heller kom det upp någon ny sida där man skulle välja artistnamn, trots att någon skrev det här på Forumet. Problemet var sedan att när jag skulle registrera mig igen hos My Space, med artistnamnet, men under "Musician's", som var tanken redan från början, så gick inte det, för nu var ju min emailadress redan upptagen. Då fanns det två saker att göra, antingen registrera en annan mailadress någonstans eller be My Space ta bort den första hemsidan, som egentligen var felaktig och som jag egentligen inte skulle ha (under Privat eller nåt sånt...). Jag skrev till My Spaces adm att de skulle ta bort min första sida, som var kopplad till min emailadress, så jag kunde få göra en ny sida. Men... nu kan inte My Space hitta någon av mina sidor, men de är ändå upptagna. 😛😎🙁😠 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
silkwood Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Skumt det där, att dem inte ens hittar den. Jag gjorde ju samma misstag när jag registrerade mig, men då mailade jag till admin så gjorde dem om sidan till en music sida. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Logga in på ditt MySpace-konto (om du lyckas 😛) och gå sedan in i inställningar och välj att du vill ta bort kontot. Det borde finnas något sätt att uppgradera sitt konto till att bli ett musikdito men jag vet inte...Själv gjorde jag samma misstag som dig 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Logga in på ditt MySpace-konto (om du lyckas 😛) och gå sedan in i inställningar och välj att du vill ta bort kontot. Det borde finnas något sätt att uppgradera sitt konto till att bli ett musikdito men jag vet inte...Själv gjorde jag samma misstag som dig 😎 .. och jag med. Och egentligen hatar jag myspace men nätverkarmöjligheterna där är så värdefulla så jag står ut med det. Men det är konstigt att de lyckas göra något så kasst. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Ja, jag håller med. MySpace är verkligen en av de hemskaste communitys som jag har stött på. Jag kan inte fatta hur den har kunnat växt sig så stor. Det är precis lika konstigt som att MSN gick segrande ur striden med ICQ 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Nej asså, man får ju ett mail...och så även jag, där man ska bekräfta att man vill ha sitt my space-konto/hemsidan, men så fanns det en hänvisning i det mailet, en mailadress till dem som kallades "privacy" nånting...och dit kunde man skicka frågor om sekretess eller om man ville ändra sitt konto, fattade jag det som. Men det är väl bara att vänta på deras svar då. Jag har inte aktiverat mitt konto. Jag fattar inte riktigt varför de då är upptagna. 😱 & Silkwood menar att My Space-admin gjorde om hans/hennes/deras sida till en musiksida, medan Pluffo menar att det skulle vara bra om det gick... :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
debbie Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 ja gjorde samma miss, men jag avaktiverade sidan själv. det funkade bra som Pluffo skrev Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Myspace är djävulens påfund, det är ju det jag alltid sagt. 😆 Det är precis lika konstigt som att MSN gick segrande ur striden med ICQ 😉 Nej, myspace är mycket konstigare. Folk väljer av någon outgrundlig anledning att använda det. MSN ingår (eller iaf ingick) i alla microsofts operativsystem, och ploppar upp vare sig man vill eller inte, om man inte vet hur man stänger av skiten. (Själv använder jag miranda, och har både icq- och msnkontakter i samma program. Dessutom slipper jag se smileys och få sånna där orgasmer, eller vibbar eller vad det nu heter) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 (Själv använder jag miranda, och har både icq- och msnkontakter i samma program. Dessutom slipper jag se smileys och få sånna där orgasmer, eller vibbar eller vad det nu heter) Hur funkar Miranda för dig? Testade det ett tag här, men med MSN hoppade det offline varannan minut, hela jävla tiden. Så jag vet i det sura äpplet och installerade MSN också... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Folk använder myspace för att det finn 113 miljoner konton och användare. Och det ökar med 1 mille i veckan ungefär! Kolla bara Fallen Leafs på Myspace vad ja har fixat åt oss 😆 D va inte så svårt om man förstår sig på lite HTML. Annars kan det va svårt 😉 Vi har på några veckor lyckats få oss en fin skara fans 😆 Och grymt mer lyssningar på vår musik än nån annan stans 😆 Det är väl bara och avregga sig sin egen mailadress på myspace o så i sitt approve account mail eller nåt. Så va det för mig iallafall 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Ja fan vad jag hatar myspace. Det värsta är att jag vet hur mycket jag skulle vinna på att använda det... blä. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Folk använder myspace för att det finn 113 miljoner konton och användare. Och det ökar med 1 mille i veckan ungefär! Kolla bara Fallen Leafs på Myspace vad ja har fixat åt oss 😆 D va inte så svårt om man förstår sig på lite HTML. Annars kan det va svårt 😉 Vi har på några veckor lyckats få oss en fin skara fans 😆 Och grymt mer lyssningar på vår musik än nån annan stans 😆 Det är väl bara och avregga sig sin egen mailadress på myspace o så i sitt approve account mail eller nåt. Så va det för mig iallafall 🙂 Hej! Ja, detta med My Space, det var brozzan som tyckte att jag skulle, så... Jag gick tillbaka till min mail och öppnade bekräftelsemailet från My Space. Länkade mig fram till sidan (=acceptans av kontot alltså). Väl där gick jag direkt på förstasidan in på "Cancel my account, vilket stod överst till höger, med argt röda bokstäver. Efter att i en ruta ha förklarat varför jag ville avsluta mitt My Space-konto, så sände jag iväg det. Nu väntar jag på ett mail ifrån dem om en bekräftelse om att kontot är avslutat. De borde ha en annorlunda registreringsprocess. Som det är nu så kommer en Sign-up-"blankett" upp rätt snart på My Space som många säkerligen fyller i på stört direkt, utan att ha hamnat i rätt kategori: privat/musik/video/grupp osv... Jag ville ju inte ha ett privatkonto utan ett musikerkonto och enda sättet att få behålla min emailadress var att göra som jag nyss gjorde. 🙂 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demomannen Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Ja fan vad jag hatar myspace. Det värsta är att jag vet hur mycket jag skulle vinna på att använda det... blä. 😆 Som vad? Du är ju redan popstjärna? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 (Själv använder jag miranda, och har både icq- och msnkontakter i samma program. Dessutom slipper jag se smileys och få sånna där orgasmer, eller vibbar eller vad det nu heter) Hur funkar Miranda för dig? Testade det ett tag här, men med MSN hoppade det offline varannan minut, hela jävla tiden. Så jag vet i det sura äpplet och installerade MSN också... Funkar precis lika dåligt för mig. Man halkar offline utan att veta om det ibland, vilket gjort underverk för min produktivitet 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rainydays Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Hur funkar Miranda för dig? Testade det ett tag här, men med MSN hoppade det offline varannan minut, hela jävla tiden. Så jag vet i det sura äpplet och installerade MSN också... Du skulle kunna testa Gaim istället. Funkar utmärkt för mig. Det enda negativa är väl att de inte lyckats fixa filöverföringar ordentligt än. De går via msn-servern vilket gör det apslött. Men jag tror det var med i årets Google summer of code att fixa det. Som Fidden sa är det inte så underligt att MSN vann över ICQ. Båda suger rent tekniskt, men MSN följer med Windows. Önskar att fler kunde gå över till Jabber/Googletalk istället så vi fick ett öppet protokoll som funkar överallt. Hur myspace kunnat bli så poppis är för mig en gåta också för det är så löjligt dåligt. Men förmodligen har det just att göra med att det är lätt att bygga nätverk där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 (redigerat) Jag har aldrig undersökt myspace eller någon annan liknande community. Men undrar varför verkar så många köra med myspace, finns det inga vettiga alternativ? Personligen skulle jag dra mig in i det längsta då jag ogillar Murdoch samt det som hans företag står för men även är stakt kritisk till stora monopol. Sen tänker jag att finns det inga alternativ att tala om och man måste så måste man väl antar jag? Finns det verkligen inga bra mer sympatiska alternativ? Redigerat 26 september 2006 av DåligtGehör Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 jahopp.. jag gick emot min egen vilja en gång till och skaffade myspace för andra gången. få se om jag orkar göra nåt åt det denna gången haha... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Jag har aldrig undersökt myspace eller någon annan liknande community. Men undrar varför verkar så många köra med myspace, finns det inga vettiga alternativ? Personligen skulle jag dra mig in i det längsta då jag ogillar Murdoch samt det som hans företag står för men även är stakt kritisk till stora monopol. Sen tänker jag att finns det inga alternativ att tala om och man måste så måste man väl antar jag? Finns det verkligen inga bra mer sympatiska alternativ? Jo det finns alternativ fast inte med lika mycke folk 😉 Ja hatar myspace oanvändarvänlighet fast samtidigt gillar jag det för att det heter ju inte myspace för ingenting. Egentligen får du ju allt gratis, plats att promota din grupp, lägga upp låtar etc. Skulle på svenska bli www.dittställe.se 🙂 Fast ja hatar egentligen allt americaniserat skit. Haha fast ja kom på hur att göra eftersom "myspace is teh shit" och det är där allt händer. Jag utnyttjar myspace och murdoch och amerika så mycke ja kan tills ja kräks, sen utnyttjar ja dm lite till 😛 Tänk bara 0,1 % 113 mille personer hur många det är som lyssnar på din musik om du räknar snålt 🙂 Vi har gått från ca 12 lyssningar per dag till 180 per dag utan att göra det minsta jobb. snacka med folk, vara vän o såna vanliga skitsaker 🙂 Kolla bara på hur mycke brudar vi har fått som vänner haha helt sjukt 😮 Man kan ju sitta o flofa sig igenom en hel helg om det skulle va så 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Ja fan vad jag hatar myspace. Det värsta är att jag vet hur mycket jag skulle vinna på att använda det... blä. 😕 Som vad? Du är ju redan popstjärna? 😎 Ja fast jag vill bli GUD. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Ja fan vad jag hatar myspace. Det värsta är att jag vet hur mycket jag skulle vinna på att använda det... blä. 🙁 Som vad? Du är ju redan popstjärna? 😎 Ja fast jag vill bli GUD. den som ändå vore det.. 🙁 😕😆😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Ja fan vad jag hatar myspace. Det värsta är att jag vet hur mycket jag skulle vinna på att använda det... blä. 😕 Som vad? Du är ju redan popstjärna? 😎 Ja fast jag vill bli GUD. Synd för dig... Det kan bara finnas en av mig! Muhahahahahahaha! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Ja fan vad jag hatar myspace. Det värsta är att jag vet hur mycket jag skulle vinna på att använda det... blä. 😆 Som vad? Du är ju redan popstjärna? 😎 Ja fast jag vill bli GUD. Synd för dig... Det kan bara finnas en av mig! Muhahahahahahaha! och det är du, det finns bara en av mig och det är jag.. det finns bara tåv av os..... och det är vi!! 😕 wanna makeout?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 wanna makeout?? Saxat från susning.nu "Dödsrikets gud. Osiris verkar ha gjort entré rätt sent i det egyptiska panteonet, han finns belagd först i pyramidtexterna från 5-6 dynastin. Osiris förknippades både med växtligheten, säden och Nilen. Han var också den gode och rättvise konungen. Han avbildas i mumielindor, skinnet lätt grönfärgat och med de kungliga insignierna. Osiris dömde de döda i döds riket. Hans son Horus lade den dödes hjärta på en våg, dess motvikt var Maat?'s fjäder. Osiris blev dödad av sin bror Seth. Men hans hustru Isis? lyckades återuppliva honom för en kort tid. Då skapades deras son Horus som senare hämnades sin faders död. Osiris har sagts vara den förste faraon." Är du verkligen säker att du vill hångla? 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 wanna makeout?? Saxat från susning.nu "Dödsrikets gud. Osiris verkar ha gjort entré rätt sent i det egyptiska panteonet, han finns belagd först i pyramidtexterna från 5-6 dynastin. Osiris förknippades både med växtligheten, säden och Nilen. Han var också den gode och rättvise konungen. Han avbildas i mumielindor, skinnet lätt grönfärgat och med de kungliga insignierna. Osiris dömde de döda i döds riket. Hans son Horus lade den dödes hjärta på en våg, dess motvikt var Maat?'s fjäder. Osiris blev dödad av sin bror Seth. Men hans hustru Isis? lyckades återuppliva honom för en kort tid. Då skapades deras son Horus som senare hämnades sin faders död. Osiris har sagts vara den förste faraon." Är du verkligen säker att du vill hångla? 😛 varför inte, med en son vid namn Horus, måste man vara en lösaktig typ.. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 IDF & osiris Har nån av er hört på radioprogrammet "På minuten" nån gång? Nästan det enda program jag lyssnat på... Kända artister/skådisar etc. ska/skulle på max en minut berätta om ett av många ämnen som programledaren delar ut. Om han/hon tvekar så blir det avdrag och ämnet går över till en annan person. Där fanns det något som kallades avvikelse från ämnet! Något som känns välbekant i denna tråd, eller hur?! :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 IDF & osiris Har nån av er hört på radioprogrammet "På minuten" nån gång? Nästan det enda program jag lyssnat på... Kända artister/skådisar etc. ska/skulle på max en minut berätta om ett av många ämnen som programledaren delar ut. Om han/hon tvekar så blir det avdrag och ämnet går över till en annan person. Där fanns det något som kallades avvikelse från ämnet! Något som känns välbekant i denna tråd, eller hur?! 🙁 :musik Nu igen, IDF! Du är ofta inblandad när ett ämne blir off-topic märker jag. 😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 (redigerat) Där fanns det något som kallades avvikelse från ämnet! Något som känns välbekant i denna tråd, eller hur?! Där finns det också en regel som säger att man inte får stjäla någon annans ämne 😱 Dessutom kan man inte få poängavdrag i på minuten. Man får en poäng för en lyckad protest, 2 poäng för att tala när gång-gången slår, och 3 poäng om man lyckas tala en hel minut 😉 Redigerat 27 september 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Finns det programmet fortfarande? Stjäla någons ämne är surt. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
osiris Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 Finns det programmet fortfarande? Stjäla någons ämne är surt. 😱 Håll dig till ämnet för tusan! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
musik (oregistrerad) Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Ok. Jag väntade in de där 48 timmarna My Space bad om, innan jag på nytt försökte registrera mig - och nu i Artist Signup. Men vad händer då? Jodå, jag kom förbi både uppgifterna och uppladdningen av foto utan problem. I avsnittet uppladdning av sånger klickade jag "Skip for now". Jag tänkte ta det senare alltså. Baja! Jag blir då helt enkelt utan förvarning utkastad från My Space. Så då skrev jag in hela adressen på nytt i adressfältet och såg om min sida dök upp, men icke. Den finns inte. Skrev igen till My Space adm. Förra gången svarade de inte ens... 😕 :musik Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.