fetabeats (oregistrerad) Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 (redigerat) Tjena. Tänkte bara ladda upp min senaste pja.. house? Enjoy! (ni som gillar dance å sånt dåååårååå) 🙂 LÅTNAMN: Shake it ARTIST/GRUPP: Korven (fetabeats här) feat Kaydee GENRE: Glad house LÅTLÄNGD: 3:54 KOMPOSITÖR: Korven och Kaydee PRODUCENT: Korven EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 200608-200609 Reason och Cubase, Behringer mic preamp och compressor tube. Korven_feat_Kaydee___Shake_it__128Kbps_radio_version_.mp3 Redigerat 26 september 2006 av Gäst
Stensdotter Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Svänger skönt. Har blivit grymt danssugen sedan jag gick med i Forum. Det är lite Michael Jackson goes house *ler*. Kom på att jag saknar honom. Den här låten vill jag spara ner!
fetabeats (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 😉 Mmm. Han sjunger som MJ men lite bättre t.o.m 😛 Jag har fler låtar med samma sångare... laddar upp ikväll. Kul att du gillade den!
P3t3r Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Låter bra, inget att klaga på förutom: vart tog slutet vägen? 😉
fetabeats (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Den är lite så där "pang slut" på "radio" versionen.. Har en club mix på den som har "ett slut" 😛
Demomannen Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 (redigerat) Basgången är bra, den samarbetar fint med kicken. Sången är essig, off beat-hihaten är väldigt vass (lägg den utanför kompressorn och sänk vid ca 4 khz) och ligger 2 dB för högt. Sången gränsar mot Sikta Mot Stjärnorna eller vad det hette - en blek imitation helt enkelt. Speciellt "ho" suger rätt hårt. Hälften rätt, en bra bit hem. 😛 edit: bit Redigerat 26 september 2006 av Demomannen
marc Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Texten är funktionell i pop sammanhang. Refrängen kunde dock varit mycket roligare, att kopiera MJ är väl kanske inte direkt någon kioskvältare?
adama Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 skulle gärna höra den dra igång lite snabbare... allså korta ner introt..
P3t3r Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 skulle gärna höra den dra igång lite snabbare... allså korta ner introt.. Kort intro på en house låt?! 😉🙂
fetabeats (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Mmm.. 1. Sången ska fixas. Ska prova de-essing. 2. Håller faktiskt med om hi-hat, har inte tänkt på det tidigare. 3. "Ho" passar in till låten tycker jag. MJ ripoff eller ej. Dom blir kvar. 🙂 Ska försöka få till nya låten ikväll så kanske jag laddar upp den. Tack för feedback, så man lär sig! Guld värt!
marc Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 3. "Ho" passar in till låten tycker jag. MJ ripoff eller ej. Dom blir kvar. 😎 Den passar säkert... fortfarande en ripoff.. vill du stå för det så är det din ensak.
Danny Cort (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Han sjunger som MJ men lite bättre t.o.m 😎 Skulle inte tro det va?
fetabeats (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Hahaha... det var ett skämt. Vissa... 😎
Danny Cort (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Hahaha... det var ett skämt. Vissa... 😕 Jo, jag förstod det. Jag tycker faktiskt att den här låten svänger på rätt bra. Om prodden hade varit lika bra som låten i sig så hade jag lätt kunnat spinna den ute på klubb. Kanske läge att lämna ut den till någon som kan mixa & mastra, detta kan vara intressant för flera compilationbolag.
expanded Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 (redigerat) Nice... jag gillar vocalsen eftersom jag är lite av en MJ bög, men jag stör mig inte det minsta på att han sjunger likt Michael. Det finns ju många sångare som låter likadant. Jag hade dock sett lite sjyssta ackord följder för att skapa lite mer ös... nu lutar det lite mer åt jazz-lounge house hållet... Redigerat 27 september 2006 av expanded
fetabeats (oregistrerad) Postat 27 september 2006 Postat 27 september 2006 Ok... Någon som är sugen på att mixa å mastra låten? 😄😄
Annah (oregistrerad) Postat 16 oktober 2006 Postat 16 oktober 2006 jag hörde "Shake it" på P3 i lördags! coolt! den lät bra på radion!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.