djdavid Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 Visste inte riktigt vart jag skulle skriva tråden men hoppas jag hamnade rätt. I alla fall så har jag använt Logic till PC för musikproduktionen. Tror det var en av de sista versionerna till PC. Nu verkar inte programmet funka som det ska efter en formatering så jag tänkte kanske byta program. Jag har funderat på pro tools och cubase och vill gärna ha råd om vad ni tycker! Eller om ni har något annat program att föreslå? Gärna att det stöder VST. Tack på förhand! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Sonar? Bäst och billigast av alternativen... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Jag skulle ju föreslå att du köper en mac och en ny version av logic... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Föreslår oxå Sonar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Elof (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Jag skulle ju föreslå att du köper en mac och en ny version av logic... 😉 Jag håller med dig Tor! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Jag skulle ju föreslå att du köper en mac och en ny version av logic... 😉 Jag håller med dig Tor! varför inte fortsätta med logic?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Cubase är ju det naturliga valet eftersom VST-standarden är Steinbergs skapelse. Det finns Trade-in uppgraderingar, så att du kommer undan lite billigare. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 klart du ska skaffa mac och köra logic. Du kommer bli galen av att byta över till Cubase när du är invand logicanvändare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 klart du ska skaffa mac och köra logic. Du kommer bli galen av att byta över till Cubase när du är invand logicanvändare. ...men samtidigt är det ju nu det är dags att byta, eftersom en ny stor uppdatering av Cubase har kommit (nåja - snart i alla fall...). Jag kan tänka mig att även Logic har genomgått mycket förändringar jämfört med den version som han har, om den är så gammal att den är för PC... Känner man sig mer hemma i PC-världen, så tycker jag att det är viktigare att behålla plattformen och "bara" behöva lära sig ett nytt program, än att behöva lära sig både ny plattform OCH nytt program samtidigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 klart du ska skaffa mac och köra logic. Du kommer bli galen av att byta över till Cubase när du är invand logicanvändare. ...men samtidigt är det ju nu det är dags att byta, eftersom en ny stor uppdatering av Cubase har kommit (nåja - snart i alla fall...). Jag kan tänka mig att även Logic har genomgått mycket förändringar jämfört med den version som han har, om den är så gammal att den är för PC... Känner man sig mer hemma i PC-världen, så tycker jag att det är viktigare att behålla plattformen och "bara" behöva lära sig ett nytt program, än att behöva lära sig både ny plattform OCH nytt program samtidigt. Det tråkiga med macosx är att man inte behöver lära sig det. Och att alla fönster har rundade kanter. Och att Apple har en förkärlek till antialiasing. Cubase och Logic är så otroligt olika så det spelar ingen roll att i stort sett samma saker går att göra. Är man van vid logics gränssnitt och har ett inarbetat arbetssätt som inte alls är kompatibelt i cubase blir man helförbannad på att allt känns oerhört omständigt i cubase. Och detta är jag långt ifrån ensam att tycka då jag vet mängder av folk som försökt gå över till cubase då Emagic slutade utveckla Logic för pc. De som inte köpte sig en mac för dyra pengar har antingen stannat kvar vid LAP5.5.x eller gått över till PT. Själv har jag gett Cubase (SX2 på den tiden) både en och två chanser då jag tillochmed ofrivilligt gått en 2p kurs i eländet på högskolenivå, och trots att jag faktiskt fick ruljans på kortkommandon och allt vad som erbjuds så funkar det inte för mig. Det finns alldeles för många saker jag måste gå alldeles för många steg för att det ska funka effektivt för mig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sphinxter Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Igen som tycker att Abelton's Live håller måttet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djdavid Postat 27 september 2006 Trådstartare Dela Postat 27 september 2006 tack för alla svar. Är sonar VST-kompatibelt? Skiljer sig programmen (som sonar, cubase och andra) mycket ifrån logics arbetssätt? Som sagt har jag En av de sista versionerna till PC och den verkar inte vilja funka längre. Har försökt länge med att få igång den. Därför kan det vara bra o byta (plus uppdateringar och sådant trevligt). Har tyvärr inte råd med en mac:/ annars skulle det vara ett alternativ. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Jodå, Sonar är VST-kompatibelt. Annars är det väl mest utseende och tillvägagångssätt som skiljer de olika programmen åt numer. -Och det verkar som att de blir mer och mer lika även där... Har inte testat Logic nån gång, så jag kan inte säga nåt om hur det är i jämförelse. Jag tror inte att nån annan kan bestämma vilket program du ska välja... Testa själv! Finns demoversioner att ladda ner från tillverkarnas hemsida... 😳 Kan hjälpa dig med att hitta Sonar-demon: http://cakewalk.com/Support/kb/kb2005298.asp 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 SONAR! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.