Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tjosan.

Lirade i Linköping i lördags och spelade in det hela, tappade ut två kanaler från mixerbordet via M-Audio 410 FW, till datorn (duh!!..).

När jag lyssnade på det i efterhand så blev det lite discovarning på trummorna.. lite pulserande ljud... Tycker mig ha fått ner det en aningens efter lite eq-arbete, men, min fråga till er nu, är om detta är användbart i demosyfte? Spelade även in allt med DV-kamera. Detta är alltså från en musik/dansföreställning (därav klapp-å-stampet i början).

Går det att "ratta till" mer? eller ska man steka hela grejjen? Tanken är väl att lägga på detta ljud till videon...

LÅTNAMN: "Österbotten"

ARTIST/GRUPP: Fomp

GENRE: Folk

LÅTLÄNGD: 3:29

KOMPOSITÖR: Taklax /Trad.

PRODUCENT: Fomp

EV. MEDVERKANDE:

Magnus Holmström Oktav-Nyckelharpa

Tomas Lindberg Gitarr

Knuts Conny Perc

Görgen Antonsson Fiol

Magnus Samuelsson Fiol

Kristofer Pettersson Alt-Nyckelharpa

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 3.9 megabyte

STATUS: ja, vad säger ni?

FOMP_Osterbotten.mp3

Redigerat av Umemagnus
Annons
Postat (redigerat)
Det låter ganska vasst och lite smådåligt. Sen i "smälla-på-partierna" så låter det itte alls bra. Kan du inte fixa det mer så tror jag inte det är god promotion.

Hmm, det vassa är nog inga probs att dra ner, men i "smälla-på-partierna".... Kan du precisera? Och vad kan man göra åt saken? Om det nu är möjligt 🙂

Edit;

Sitter f.ö. och mixar i mina AKG 240S

Redigerat av Umemagnus
Postat

Tycker det blir för metalliskt och för mycket tamburin eller vad det är. Tappar bort den lilla träkänsla som var. Vet ej hur man fixar.

---

Jag kanske är för hård (tänker)... även om ljudet inte är det bästa så visar ni ju upp en massa energi, spelglädje och ett väldigt bra samspel. Så på det sättet är det bra. Men det visste du säkert redan.

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Ah, tycker nog det funkar ok, åtminstone i mina datorhögtalare.

Postat

*bump*

äre verkligen ingen som har någon idé om hur man kan få ner trumljudet? Eller är det omöjligt? Kom igen nu alla mixerdemoner

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

EQ:a till det så mycket du kan och testa sen att lägga multipressorn påt (du kör logic om jag inte minns fel) kalla upp drum and bas preseten och mecka runt med frekvenserna och volymen. Du kan dra i staplarna sidledes för att ändra frekvensomfånget och upp och ner för volym. Kan bli svårt som fan bara att få det helt ok även om nån har nån klurigare lösning än min med ännu mer EQ och grejor.

Men det låter mer måste jag säga så klura ut optimalt mickläge till nästa gång för det spetsiga det går att vrida till det är jag övertygad om.

Göran

Redigerat av Burnin Sven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.