Jump to content
Annons

Producent/Mixare-Diskussion 1

Recommended Posts

Peter Hallin (oregistrerad)
Postat

Jag tänkte vi kunde ha ett antal trådar där man diskuterar vad man tycker om olika producenter/mixare och vad som är deras styrkor/svagheter och varför. Hittade inget riktig likt när jag sökte, men jag kan ha fel. Alla tips om deras tekniker och prylar osv ska naturligtvis in.

Börjar med Steve Lillywhite. En som det tycks finnas mycket spridda åsikter om.

http://en.wikipedia.org/wiki/Steve_Lillywhite

För eller emot? Av eller på? Och varför?

Annons
Postat

Well, jo. Ska man ta upp honom som näste man kanske? Kul sida hade han i alla fall. 😱

Själv så gillar jag överlag Steve Lillywhite. Han och Hugh Padgam var ju med om att skapa det där kända trumsoundet från tidigt åttiotal som det pratas så mkt om. Sen har han gjort bra grejer med U2. Grammis för Vertigo blev det. Men han kanske fördunklas av Eno/Lanois i det avseendet... Men så har han ju jobbat med The Pogues, och har proddat världens bästa låt - Fairytale of New York!

Any inputs?

MrPhil (oregistrerad)
Postat

Trevor Horn är gud. Typ.

Skalmannen (oregistrerad)
Postat

Det känns lite grann som folk missupfattar trådskaparens intentioner med denna tråd....

Dessvärre (och det känns lite pinigt) kan jag inte säga allt för mycket om Lillywhite. Men det lilla jag vet och det jag har hört tilltalar mig så för mig blir det helt klart "för" Lilliwhite.

Postat (redigerat)
Det känns lite grann som folk missuppfattar trådskaparens intentioner med denna tråd....

Amen to that! 😱

Jag får väl starta ett par nya med de som ligger folk varmare om hjärtat (när jag orkar). Men det ska ju gärna bli någon debatt också. Inte bara: Oooh vad han är bästigast...

Redigerat av Peter Hallin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.