trancedanne Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 (redigerat) Upddaterar denna tråd nu, har nämligen problem med att kunna spela på mina software syntar, de reagerar inte alls trots att programmet visar midi aktivitet. Vad kan det vara för problem? Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde svara. 😄 Mvh Danne Redigerat 28 september 2006 av trancedanne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 så är det för mig åxå, tills jag kommer ihåg att ansluta keyb först och sen starta programmet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 25 september 2006 Trådstartare Dela Postat 25 september 2006 jasså där ser man tack som fan 😄 Nu så har jag ändrat till usb men min software synt reagerar fortfarande inte även om det visar midi activity i programet, något jag har glömt att göra? 🥰 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 25 september 2006 Dela Postat 25 september 2006 jasså där ser man tack som fan 😉 Nu så har jag ändrat till usb men min software synt reagerar fortfarande inte även om det visar midi activity i programet, något jag har glömt att göra? 🥰 strunta i cubase o bara köra reason för synthar, har du glömt.. !!!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 26 september 2006 Trådstartare Dela Postat 26 september 2006 haha det är väll trummorna som är reasons främsta vapen? 😱 Aja i alla fall någon som vet varför syntarna i programmet inte reagerar även om det visar midi aktivitet?? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 (redigerat) haha det är väll trummorna som är reasons främsta vapen? 😄Aja i alla fall någon som vet varför syntarna i programmet inte reagerar även om det visar midi aktivitet?? 🙁 trummorna som främsta vapen!?? nenenene, nu har du missuppfattat alllt.. 😄 reason är ett starkt vapen i kampen! edit: starkaste! Redigerat 26 september 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 28 september 2006 Trådstartare Dela Postat 28 september 2006 Någon som vet vad för problem jag har? : ( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 28 september 2006 Dela Postat 28 september 2006 Kanske dumförklarar dig nu, men har du satt någon synt som utgång på midispåret? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancedanne Postat 3 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 3 oktober 2006 Är helt ny när det gäller cubase så jag vet inte riktigt, finns det någon tutorial någonstanns som man kan lära sig och komma igång? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickeand (oregistrerad) Postat 4 oktober 2006 Dela Postat 4 oktober 2006 När jag har haft liknande problem så har jag som regel gjort något av följande: * Inte kopplat MIDI-spårets IN till mitt USB-keyboard * Inte kopplat MIDI-spårets OUT till det VSTi som jag vill använda (alt till fel VSTi) * Inte aktiverat (enable) spåret för inspelning alt glömt slå på monitoring på spåret * Har även råkat utför att spåret varit inställt så att det tar emot data på fel midi-kanla/-er. Fast det är ett område jag inte riktigt behärskar, så det ska jag inte ge mig in på. Sedan brukar jag få starta om Cubase typ varje gång jag ska använda det därför att jag startat programmet innan mitt USB-keyboard (ett Oxygene8 v1) hunnit starta upp helt och hållet 😆 /mickeand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.