Jump to content
Annons

loop från L till R locator

Recommended Posts

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Levt med det här problemet länge men någon kanske vet hur man får bukt med det.

Kör 2,5. Ibland när jag loopar några takter för att lägga melodier med midibrädan stanar loopen upp med ett KLONK. Eller så loopar den fortfarande men det hörs inget förutom ljuden som är i cubase.

Alltså, det går ju att trycka stop och play igen. Eller ibland inte. Friktion. Känns det igen?

Annons
Postat

Känner igen det, och jag gissar på att det har nånting med rewire att göra. Jag har bara märkt det i samband med rewire iaf, ljudet i cubase kommer fortfarande men det är tyst i reason. När loopen gått runt en eller två gånger kommer ljudet från reason tillbaka. Sjukt störigt.

Jag kör 3.0.4 så det har inte med saken att göra. Jag har lärt mig att leva med det men jag lider varje gång det händer, någon får gärna berätta varför det uppkommer.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Ja, då är vi säkert fler.

Inte alls livshotande jobbigt men ändå störigt, eller hur?

Någon som kan lösningen?

( En darrning i luften, Linus vaknar av vibrationerna i forumlarmet - någon har en fråga angående Reason. Fort, uppåt och iväg! Slå i manualen i luften. )

• 3 veckor senare...
Postat
Känns det igen?

Tyvärr inte. Och du har inte maxat datorprestandan? Typ minnet/swapfilen laggar efter?

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Känns det igen?

Tyvärr inte. Och du har inte maxat datorprestandan? Typ minnet/swapfilen laggar efter?

Nepp, plenty to go. Du har aldrig varit med om problemet?

Har testat alla inställningar vad gäller latency/ preload osv.

Postat (redigerat)
Ibland när jag loopar några takter för att lägga melodier med midibrädan stanar loopen upp med ett KLONK. Eller så loopar den fortfarande men det hörs inget förutom ljuden som är i cubase. [...]

Känns det igen?

Har haft samma problem. Då har jag använt Reason 1 och synkast mot olika Cubase via Rewire (ingen aning vilken version av rewire).

Jag gissar att det är rewire som tappar synken från Cubase.

Edit: sunkat, synkat, synkast

Redigerat av joachime

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.