Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur länge klarar man sig med en Mac Mini och köra Logic Pro, FirePod som ljudkort?

Fungerar det eller är det alldeles för segt? Någon som kör med en mini och spelar in?

Jag har en mini och det vore både snyggt och bekvämt att kunna köra med den. Den är ju inte såååå gammal, så den borde väl orka med en del i alla fall?

Har själv inte hunnit med att testköra något i musikväg ännu.

Annons
Postat

Har du en G4 eller Core Duo? Det är stor skillnad på prestandan.

Är det en G4 så kan jag meddela att det i stort sätt är samma dator som min gamla iBook G4. Den kunde jag mixa Logic-projekt med omkring 30 samtidiga spår om jag körde spåren från en extern 7200rpm hårddisk och snålade med effekter. Är det en Core Duo kommer den att funka alldeles ypperligt!

Postat
Det är den första varianten (G4) utan Intel.

Jag kör på en sån (1GB RAM). Logic Express och PT LE, med Mbox 2. Funkar bra... Man kan ju inte göra överstora produktioner men jag tycker absolut det duger till mycket...

Postat

Samma här. Jag kör på en 1,42 Ghz med 1GB Ram, och det fungerar. Använder främst Reason och Logic Express. Visst, jag skulle inte tacka nej till lite extra kraft men det funkar.

Postat

Har för mig att MM testade Minin när den kom och de kunde köra 26 kanaler i Pro Tools med Dave C-testet. Så nog pallar även de gamla G4orna en bit.....

Postat

Med tanke på att du nämner Logic Pro så vill jag gärna veta hur pass många instanser av Sculpture du kan köra innan den kroknar. Bara nyfiken helt enkelt på hur pass en G4 Mini orkar med den. 😮

Postat

Jo, när jag installerade programmet, så körde jag någon snabb test (några månader sedan) och har liksom inte haft tid att laborera så mycket sedan dess (fullt upp med annat).

Men då tror jag den inte hängde med när jag låg på andra vändan med ett Sculpture-ljud.

Första fattade jag ingenting, men fick sedan höra att Sculpture kräver rätt mycket processor-kraft. Så det vore kul att höra vad andra mini-användare säger om kombinationen.

Postat

Det skulle visserligen vara intressant att veta hur mycket Sculpture en mini klara. Men med tanke på att programmet kostar 9995:- och datorn mycket mindre så tror jag kombinationen Mac mini + Logic Pro inte är särskilt vanlig.

Kanske vanligare med Mac mini + Logic Express eller PowerMac G5/Mac Pro + Logic Pro.....

Mac mini är ingen monsterdator, men den ska heller inte underskattas om du vill ha en billig DAW

där du kan ersätta en analog bandare eller köra lite MIDI. Men att tro att den klara ett gäng tunga mjukvaruinstrument och en massa tunga effekter är lite väl mycket begärt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.