carlino Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 (redigerat) Här kommer ett nytt alster som jag jobbar med! Kom gärna med konstruktiv kritik på detta stycke! 😉 LÅTNAMN: Gyspycamp buleria ARTIST/GRUPP: gypsycamp/carlino GENRE: Modern flamenco LÅTLÄNGD: 5:54 KOMPOSITÖR: Carlino PRODUCENT: Carlino EV. MEDVERKANDE:Carlino Zamna INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.4 megabyte STATUS: demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 25 september 2006 av carlino
Jejje Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Här kommer ett nytt alster som jag jobbar med! Kom gärna med konstruktiv kritik på detta stycke! 😉 Your browser does not support the HTML5 audio tag Nu ska jag vara den där gnälliga gamla typen som påminner dig om att det finns vissa regler för demopostningar! Skriv info om låten m.m.
carlino Postat 25 september 2006 Trådstartare Postat 25 september 2006 Nu ska jag vara den där gnälliga gamla typen som påminner dig om att det finns vissa regler för demopostningar! Skriv info om låten m.m. Sry var ett tag sedan jag postade en låt! Well lite info är uppe nu 😉
carlino Postat 25 september 2006 Trådstartare Postat 25 september 2006 Måste säga att folk var snabba att kolla in en ny post! Den låg uppe i nån minut och PANG fyra inlägg att länken inte funkade, det kallar jag snabb feedback! 😉 Nu skall allt dock lira så lyssna och njut! 😛
spaceman Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Efter ca 2 minuter när du jazzar loss på pianot blir det riktigt bra men det är för lite. Flamenco delen låter jag vara osagt. Du borde mera köra och inrikta dig åt jazz hållet. Det verkar du vara bra på. Riktigt bra. Bra ljud för den delen! In med lite mer svenskt vedmod. Är det riktigt piano eller en VST ?
karl Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 har ju hört den tidigare och tycker den är väldigt bra....men det går säkert att skruva upp nivån lite till med en lite tajtare gura och en schysstare mix.....men som komposition tycker jag det är väldigt bra...lite skumt kanske vid 4:50 men what the h.....bra jobbat 🥰😄 ser fram emot mera låtar från dig 🙂😉 karl 🙂
equality Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Uj, uj va pampigt! Vilket kanonljud men saknar lite mer närhet i gitarren, låter som 5 m från micken. Spelskickligheten på alla instrument är verkligen imponerande. Går klart igång på mellanpartiet 01:41 till 02:07. Finns något nordiskt i vissa harmonier som en skön fusionfeeling (i brist på bättre ord). Känns nyskapande och fräscht. Kan tänka mig att sådant här lätt kan bli smetigt men den fällan har ni inte hamnat i.
DåligtGehör Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Bra, mycket bra och roligt att höra lite (mer) annorlunda musik på demoavd. Det som känns påtagligt är spelglädje. Tillsammans kokar instrumenten en härlig brygd. Skön att lyssna på. Ljudet är i stort bra om än inte riktigt där. Basen lite otydlig och konturlös, pukorna åskar lite väl över landskapet ibland, gitarren till vänster lite avlägsen. Min enda invändning är att stråkarna "sväller" (kommer inte ihåg termen) hela tiden. Snyggt men lite överanvänt.
carlino Postat 25 september 2006 Trådstartare Postat 25 september 2006 (redigerat) In med lite mer svenskt vedmod. Är det riktigt piano eller en VST ? Pianot är från edirol super orchestra, låter sådär och skall bytas ut vid senare tillfälle! 🙂 j, uj va pampigt! Vilket kanonljud men saknar lite mer närhet i gitarren, låter som 5 m från micken. Gittaren är inspelad med en skrotmick med en motorväg i bakgrund och kommer att läggas om denna vecka! 🙂 Flamenco delen låter jag vara osagt Detta projekt har jag ihop med en flamenco gitarrist från sivillia! Det har och är en tidskrävande process att hitta en gemensam struktur när man kommer från olika skolor ,detta är inte alls traditionell flamenco utan ett försök att sätta ihop olika influenser i en ny kontext! Min enda invändning är att stråkarna "sväller" (kommer inte ihåg termen) hela tide Stråkarna använder sig i nuläget av en artikulation vilket gör att de låter en aning statiska och repititiva, skall försöka att få dem att låta lite mer "naturliga"! tackar så mycket för inputen, man har svårt att hålla distansen till det man jobbar med och det är input utifrån som gör att man kan komma vidare! 🙂 Redigerat 25 september 2006 av carlino
rainydays Postat 26 september 2006 Postat 26 september 2006 Tycker raka motsatsen till spaceman. Fram till du börjar jazza loss på pianot så låter det riktigt riktigt bra. Därmet inte sagt att resten inte låter bra, stråkarna fortsätter att smeka mig inpå själen, men annars känns det lite för konventionellt. Riktigt bra spelat och arrat. Bra känsla.
carlino Postat 26 september 2006 Trådstartare Postat 26 september 2006 Tycker raka motsatsen till spaceman. Fram till du börjar jazza loss på pianot så låter det riktigt riktigt bra.Därmet inte sagt att resten inte låter bra, stråkarna fortsätter att smeka mig inpå själen, men annars känns det lite för konventionellt. 🙂 Well smaken är som baken, jag personligen tycker om konstrasterna i detta stycke vilket för mig gör det mer intressant än om det hade varit renodlad jazz:)
carlino Postat 1 oktober 2006 Trådstartare Postat 1 oktober 2006 Får gärna lite mera konstruktiv kritik från alla trevliga männsikor på forumet! 😲
Jejje Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 Det här var ju riktigt bra (trots att det ligger väldigt långt från det jag vanligen lyssnar på) Tycker att soundet låter bra och det hela låter skickligt utfört! Har faktiskt ingenting negativt att säga!
91:an Postat 1 oktober 2006 Postat 1 oktober 2006 Riktigt imponerande stycke och utförande! Så väl avvägt mellan de olika instrumenten och hanteringen av dessa, varje instrument har sin plats och inkräktar inte på varandra utan bidrar tillsammans till styckets stora bredd. Vad ska man då komma med för konstruktiv kritik? Med ett så pass akustiskt stycke musik så är det bara trummorna som inte känns lika levande, låter lite för kvantiserat mot vad man är van att höra när det gäller jazz 😕
carlino Postat 1 oktober 2006 Trådstartare Postat 1 oktober 2006 (redigerat) Med ett så pass akustiskt stycke musik så är det bara trummorna som inte känns lika levande, låter lite för kvantiserat mot vad man är van att höra när det gäller jazz Det är alltid knepigt att få trummorna att svänga till när de är programerade! Man får jobba mer med dynamiken i form av velocity osv, behärskar dock inga bra tekniker för att programera en aning otight dvs svängit! 😳 Är det någon som har några tips så skulle det vara välkommet! 😎 Redigerat 1 oktober 2006 av carlino
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.