fudgesson Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 LÅTNAMN: C.T.D 66 ARTIST/GRUPP: tublenco (a.k.a fudgesson) GENRE: pop/rock (??) LÅTLÄNGD: 2.57 INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.2 megabyte LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Sommarlåtar verkar inne här så då får jag bidra med min tolkning på en sommarlåt...hmm. 😉 Tanken var ett det skulle bli en stenhård "potatis" rocklåt men det blev nån slags buskis poplåt eller nåt. "Sången" är skandal och jag skäms över den. Men va fasiken - måste måste ju prova sig fram för att hitta nya vägar att göra musik på. Om ni vill sjunga med i buskis texten: 🙂 ----------------------------------------------- so i died yes im dead and now they cant decide were im suppose to head "is he going to heaven or is he going to hell - he´s the damn bloody pimpernel" they said. "so now you wait - and think about your hate" "youve been a rude boy - now please wait" and they talked...and they talked. trying to decide the fate of mine ----------------- finally they came to me with a decision of my destiny and they said: ------------------- we´re sending you back to earth in a ford mustang with billions of horsepowers and everlasting gas and you will drive forever welcome to your hell -------------------------- So I came back. With this 66 mustang. but i didnt get far coz i saw this bar where they had burritos and senoritas the rest was a blur and then it went black the next day i was dead in the senoritas bed my head was cracked by her husband crazy Jack i guess we did nastiness goddamn what a mess suddenly i remembered how i ended up in the place -------------------------------- now i know what i am i know my destiny -------------------------------- we´re sending you back to earth in a ford mustang with billions of horsepowers and everlasting gas and you will drive forever welcome to your hell ------------------------ my name is 670 im a renegade crash test dummie. what i do is to die over and over again but now i know why im here and i got nothing to fear back to the tracks and put the pedal to the medal ------------------------------------- we´re sending you back to the earth in a ford mustang with billions of horsepowers and everlasting gas and you will drive forever welcome to your heaven --------------------------- Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 13 juli 2004 Dela Postat 13 juli 2004 fudge-fucking-fräckt-asså!! 😎😛😄 Åter igen e de f-n som att höra en av sina innersta låtfantasier i färdig produktion, en sån där som man hör långt inne i själen eller nånstans men aldrig får fram... upplevde några av dina andra låtar på samma sätt! 😮 Förbannat cool story i texten oxå... säg mig, har du snubblat över bilden av en slump och sedan hittat på texten utifrån det?? 😉 gillar punchlajnen "renegade crash test dummie" i slutet som ger en klockren "aha-känsla".. 🙂 ok, en sak... introt var i skränigaste laget mellan 00:07 och 00:21 för min smak, hade gärna sett "förspel" innan öronen får sig en sån omgång.. var på väg att slå dövörat till när jag kopplade ditt alias till dina tidigare låtar och blev nyfiken på fortsättningen... 😄 tur var det! Lyssnar på den för tredje gången nu! 😛 Vad har du använt för effekt(er) på rösten egentligen? Steinberg UltraVoice ällår? 🙂 Visst att den kan bli bättre, men nu blir det lite av en grej.. En 5:a på gallupen som inte finns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 13 juli 2004 Dela Postat 13 juli 2004 (redigerat) Hörredu. Har precis kollat in din hemsida och du är ju i en helt annan liga än de flesta av oss (om inte alla) andra här på forumet! 😮 Om jag fattat det hela rätt har du, utöver många coola låtar, gjort filmmusik till bl.a Nicolai & Julie såväl som författat och regisserat en egen kortfilm med bl.a Regina Lund i rollerna.. not bäääd, not bäääd! 😄 Så hur gick det på dess premiär i Cannes då?? 😉 Det verkar vara många anknytningar till Öresundsregionen... är du här nerifrån? (från mitt håll sett då alltså 🙂) Redigerat 13 juli 2004 av hackeman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 13 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2004 (redigerat) Tack Hackeman 🙂 Extra kul att du tycker texten funkar. Detta är 3:e låten jag försöker sjunga på och jag har noll koll på hur man skriver texter. Därav mina buskis rim, hehe Det enda jag visste var att jag skulle få med Ford Mustang då jag fått Mustang dille. Sen nånstans mitt i texten fattade jag att det skulle vara en C.T:D. Den är det bara inspelat med en skruttibangbang Generis GC-1. Jo jag har gjort lite filmmusik men är ändå amatör deluxe. Är väl egentligen mer filmare och på så vis kommit in och gjort lite filmmusik. Något som iofs är superkul och jag hoppas jag får göra mer. Öresundsregionen stämmer också då jag bor i Köpenhamn. Det var bara en liten visning i Cannes men det ledde till att andra filmfestivaler plockade upp filmen så på söndag åker jag till Korea för att visa den på en festival där. Ska bli kalas kul. 😉 PS: Skickade ett PM till dig men din box var tydligen full så jag skickade ett email till dig. Hoppas du fick det. Redigerat 13 juli 2004 av fudgesson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Print Postat 13 juli 2004 Dela Postat 13 juli 2004 Ha! Det här var ju skitbra! Hur kul som helst. Texten funkar ju bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 13 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2004 Tack Print 😉 Ska fortsätta att utforska denna genre. Fler låtar är på G. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 13 juli 2004 Dela Postat 13 juli 2004 (redigerat) Det här var kul, och ljudet var sjysst oxå! Jag kommer att tänka på en parodicover på "Psycho Killer"(talking heads) som kallades "Psycho Chicken"(the fools), speciellt runt 1.30. Detta har lite samma stämmning, fast lite renare och "distare" (om man kan säga så?) 😉 Redigerat 13 juli 2004 av Andreas L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 13 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 13 juli 2004 (redigerat) Tack Andreas. Nu måste jag ju hitta "psycho chicken" och höra den 😄 Edit: Fann låten 😉 http://www.psychochicken.com/music/chicken.htm Redigerat 13 juli 2004 av fudgesson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 15 juli 2004 Dela Postat 15 juli 2004 Grymmare Fudge! Få som har sånt rackarns driv i produktionen som dig....och det där med Mustangen kommer jag ihåg ända sedan du lyssnade på min bilåkarlåt från förra året. Läge att du skaffar kortet och bilen nu då?? 🙁 Verkar som att du vågar släppa fram gitarrliret lite mer nu. Gött mos! Mer sånt! Texten vetefan vad jag skall säga om, mer än att det är galet. Sångmässigt funkar det ju fint. Lite egen stil nu när Zappa sitter bland molnen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 16 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 16 juli 2004 Råkade bli av med min template i Nuendo och har varit för lat för att bygga upp en ny så på så vis kom "potatis" rocken till. Ren lathet alltså. Lättare att koppla in en gtr än det jag annars gjort. Men rock är ju kul. 😄 Jo jag borde banne mig ta körtkort snart. Har ju lksom aldrig blivit av men till hösten eller våren måste jag göra det. Måste ju ha en Mustang !!! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Andreas L Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 Tack Andreas. Nu måste jag ju hitta "psycho chicken" och höra den 🙂 Edit: Fann låten 🙂 http://www.psychochicken.com/music/chicken.htm Tack själv, det var bättre ljud på länken du klistrade in än vad jag hade själv! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 hahaha, knasig bra låt 🙂 Smaskigt kompakt ljudbild ! märklig, men jag måste fråga om du ingår i internetbandet CrashTV ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 16 juli 2004 Dela Postat 16 juli 2004 Vad skall man säga Fudgesson annat än lysande 🙂 Du hoppar hejdlöst mellan stilarna och får ändå till den mest intressanta musik jag hört på länge 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 17 juli 2004 Dela Postat 17 juli 2004 Jo...det är bra med krascher och templates som försvinner ibland, men jävligt frustrerande när det händer..... Räknar med att "starta om" lite igen när jag får nya datorn. Så fort skattepengarna är på väg går beställningen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 1 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 1 augusti 2004 Så var man tillbaka från Korea. 😱 Rockfart: Nope ingår inte i CrashTV men nu blev man ju nyfiken på vilka dom är. Har du nån bra länk till dom? Reason: Jag är född i tvillingarnas tecken så jag har väl lite svårt att veta vilken stil jag ska köra på, hehe. Kul att du gillar. 🙂 Bengan: Vad blir det för burk? Börjar tycka att min dator går extremt segt nu - vill också ha en ny dator...och en Ford Mustang 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 1 augusti 2004 Dela Postat 1 augusti 2004 Inte min musikstil, men detta ska inte sågas alls för hade jag gillat denna musikstil då hade detta varit en väldigt skön låt, möjligen lite mindre pan på gitarren det blir lite väl starkt om man kör med hörlurar! 😉 /Viktor Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 1 augusti 2004 Dela Postat 1 augusti 2004 Fudge, det här var det bästa o smartaste från dig hittills. Bra, coolt och absolut inte dom enklaste vägarna till målet - respect, big-big! 😉 Om Alice Cooper inte snöat in i metal-träsket på gamla dar utan istället bildat en duo med Marlyn Manson och gett honom en portion humor, då hade det nog låtit så här ungefär! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 1 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 1 augusti 2004 (redigerat) Ja jösses vad gitarren var panorerad till vänster där. Måste ha trillat på musen eller nåt. Får fixa till det. Ska vara 2st gitarrer på varsin sida men här hörs visst bara ena i vänster kanal...hmm. Über märkligt. 😉 För er som missat mina andra 2 låtar i detta "potatis rock projekt" så finns dom här: Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag (med babusjka som cheerleaders) Haha - tack hammagrella. Gillar liknelsen 😱 fudgesson med sina nya Koreanska vänner tackar för feedbacken! Redigerat 1 augusti 2004 av fudgesson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 1 augusti 2004 Dela Postat 1 augusti 2004 (redigerat) Jag vet inte riktigt, men jag får en känsla av The The och Matt Johnson i dessa 3 låtar 😉 Redigerat 1 augusti 2004 av Reason Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 1 augusti 2004 Dela Postat 1 augusti 2004 Fudge: Du får väl önska dig ett körkort i present i maj nästa år då 😉. Det blir en P4 3.06 GHz tror jag. Förmodligen med 1024 i minne och ljuddämpat som jägarn...plockar nog ihop delar från datorbutiken.com den här gången tror jag. Blev sugen på en liknande pryl som Ulf S från VST byggde för ett tag sedan. Återanvänder väl lite delar (typ ljudkort och nätverkskort) från burken jag har idag... Har förresten fixat all grafik till marängen nu. På måndag eller tisdag ska det fotas omslag.... Kontrar med en köpenhamnsbild!! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 1 augusti 2004 Dela Postat 1 augusti 2004 (redigerat) ....triggerhappy som man är blev det en dubbel... Redigerat 1 augusti 2004 av Bengan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 1 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 1 augusti 2004 R: Var ganska ung när "infected" med The The kom men den var banbrytande för mig. Helt nytt sound som jag aldrig hört förr. Kanske ligger det kvar lite influenser där och spökar..hmm 😛 B: Jo jag får önska mig ett körkort. 2 veckors intensiv kurs nånstans - nog enda sättet. Hmm..kanske man skulle uppgradera sin burk. Hmm... Ser fram mot maräng bilderna. Maila dom gärna sen. Skön Köpenhamns bild. Du har fattat grejen 😎 Fast du ska vara glad att du inte är här nu - attans varmt. Rena Korea vädret. Puh!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 2 augusti 2004 Dela Postat 2 augusti 2004 R: Var ganska ung när "infected" med The The kom men den var banbrytande för mig. Helt nytt sound som jag aldrig hört förr. Kanske ligger det kvar lite influenser där och spökar..hmm 😉 Grymt bra platta "The The - Infected" 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 3 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 3 augusti 2004 Länge sedan jag hörde den. Har den på vinyl nånstans - får banne mig ta och leta upp den 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bengan (oregistrerad) Postat 3 augusti 2004 Dela Postat 3 augusti 2004 Skickar en platta istället 😠 Omslagen blev nästan som vi ville ha dem. Lite fick vi deala med fotografen.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claesson Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 😄😆 hehe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 4 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 4 augusti 2004 Coolish! Det ser jag fram mot 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 (redigerat) Helt rätt Redigerat 4 augusti 2004 av Danny Cort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
freddie Postat 4 augusti 2004 Dela Postat 4 augusti 2004 Grymmeimpad! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fudgesson Postat 6 augusti 2004 Trådstartare Dela Postat 6 augusti 2004 grymme tack 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.