peppedal Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Hej, Har spelat in i Cubase LE men vid uppspelning visar det sig att det är alldeles för "låg" volym. Har inte programet i burken där jag sitter nu och måste "fixa" upp volymen tills imorgon, hur gör jag? Tacksam för svar. 😆 Peppe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 (redigerat) Audacity (Gratis! Kör audacity på google för att hitta AC) och kör normalize gain. Redigerat 24 september 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppedal Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Måste visst rippa ljudet till något format som går att "normalisera" först. Ska jag göra detta i Win media player? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Vad har du för format nu? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppedal Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Har bränt en ljudcd, oklart vilket format en sådan har. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 du kan normalisera i cubase också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 (redigerat) du kan normalisera i cubase också Det enda snabba sättet jag kan komma på är att rippa till mp3 och sedan importera till Audcity. Redigerat 24 september 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppedal Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Är en riktig nybörjar på Cubase och burken med programet är kvar på jobbet. Lite oflytt med inspelningen låter mycket trots sin låga volym. Prövade omvandla till wav fil nu i win media player men det blev bara en massa brus. Hur göra? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 du kan normalisera i cubase också Det enda snabba sättet jag kan komma på är att rippa till mp3 och sedan importera till Audcity. Men du vet att det finns en normaliseringsfunktion i Cubase LE va? Känns ju som en rejäl omväg att göra på ditt sätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 (redigerat) du kan normalisera i cubase också Det enda snabba sättet jag kan komma på är att rippa till mp3 och sedan importera till Audcity. Men du vet att det finns en normaliseringsfunktion i Cubase LE va? Känns ju som en rejäl omväg att göra på ditt sätt. Läs vad han skriver, han har ju inte Cubase där han sitter nu. En snabb fix på problemet behövs ikväll utan Cubase :-) Det blev lite knäppt när jag citerade dig förra gång. För då skrev jag också att han inte hade Cubase just nu, men jag tänkte Phobos läser det säkert så jag raderar citatet. :-) Redigerat 24 september 2006 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 du kan normalisera i cubase också Det enda snabba sättet jag kan komma på är att rippa till mp3 och sedan importera till Audcity. Men du vet att det finns en normaliseringsfunktion i Cubase LE va? Känns ju som en rejäl omväg att göra på ditt sätt. Läs vad han skriver, han har ju inte Cubase där han sitter nu. En snabb fix på problemet behövs ikväll utan Cubase :-) haha, sorry. Sitter och tentapluggar parallellt så jag är inte riktigt med i matchen som det verkar 😆 . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppedal Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Det är helt ok. Prövar att lägga den som en mp3 o sedan normalisera. Låter lätt men är inte där än. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppedal Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Har nu fixat nivå till något som är helt ok. Hur sparar jag nu detta och bränner på en CD? Har inte nero på denna "rena" burk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 Jag använder Apple iTunes för att bränna skivor. Funkar säkert med nåt annat windowsprogram. iTunes finns gratis att hämta ned på ww.apple.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
peppedal Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Hurra!!! Det blev super bra! Tack för all hjälp med tips och trix. Hoppas det funkar imorgon på Älvsjömässan lika bra som i min anläggning. Tack igen. Peppe 😉🙁😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 np Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.