Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, köpte nyligen en ny HP laptop med den nya AMD Turion 64 x2 processorn och 1024 mb RAM som jag använder Cubase SX 3 med. Det interna ljudkortet, Conexion HD audio, är totalt vidrigt när det kommer till latency, ett inspelat spår ligger ca 0,1 - 0,5 sek ur synk.

För att råda bot på detta har jag installerat asio4all och asio2ks drivers, utan större framgång dock. Med den förstnämnda är Cubase helt tyst, kan varken spela upp eller spela in ljud, med den andra drivern får jag bara ett gräsligt brus då jag försöker spela ett spår.

Antar då alltså att asio4all och asio2ks inte är kompatibla med mitt ljudkort. Så vad min fråga är; finns det nån annan generell asiodriver jag kunde pröva?

All hjälp uppskattas!

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Köp ett nytt grafikort, eftersom du kör bärbart blir det ett externt.

Jag tror DrHans menar ljudkort. Ett externt.

Och det tycker jag med. Köp nåt gott ljudkort som tex m-audio, presonus, Emu eller dylikt.

Redigerat av drloop
Postat

Asio4all driverna är alltid en chansing om det ska funka. De funkar jättebra på min bärbara Dell med ett Sigmatel ljudkort (2ms latency) men funkar t.ex. inte alls på mitt SB Audigy 2.

Rekommenderat är ju annars är firewire ljudkort av något slag.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.