Jump to content
Annons

Var ska jag skicka min video?

FredrikMikaelsson

Recommended Posts

Snygg video.

Dock om jag får peta in lite kritik så hade jag velat se lite mera blandning i filmen.

Nu är ju säkert videon helt klar osv.

Men det skulle inte skada med att få se dig spela lite instrument ibland i låten.

Få se lite av din studio osv.

Sedan om det skulle hända lite mera i videon hade vart att man höjer poängnivån ytterligare.  Man vart glad när man fick se lite variation, som när du filmade annat än endast digsjälv.

Vill se lite mera av när du knallar omkring och filma båtar, fiskmåsar eller vadsomhällst.            Dansen blir lite smått utdragen.  Ta det inte negativt, det är ju roligt att se på.  Men om du förstår vad jag menar, dosen blir lång =)

Slutet var bäst =)

Tack!!!

Nä, man är ju inte kungen av att göra videos kanske, men så är det när man gör allt själv 😄 Men man vill ju exponera sitt tryne maximalt när någon tittar på en 😄

Ska tänka på dina tips när jag gör nästa video, det blir rätt snart det!

/Fred

Redigerat av FredAsp
Dela på andra sajter

Annons
MrPhil (oregistrerad)

haha! Kul! 🙂

Skön låt förresten.

Visst skulle man kunna önska lite fler scener etc, men va fan... bra jobbat! 😳

Dela på andra sajter

Tja, jag har sett professionella videos som är sämre! Trevligt pop-reagge-snöre om än inte min påse direkt.

Tack, men visst svänger det?

Jodå, det är en ganska skön låt, det kan jag ge dig! :rolleyes: Hoppas videon hjälper dig framåt så att säga!

Dela på andra sajter

Tja, jag har sett professionella videos som är sämre! Trevligt pop-reagge-snöre om än inte min påse direkt.

Tack, men visst svänger det?

Jodå, det är en ganska skön låt, det kan jag ge dig! 🙂 Hoppas videon hjälper dig framåt så att säga!

TACK 😳

Dela på andra sajter

Sitter o diggar totalt.... 🙂 Är väldigt selektiv med mitt reaggelyssnande, detta är bra och poppigt. Influenser från Timbuktu.

Tjejen tycker sen att det är lite dansband i babylon meningen. 🙂

Vad sägs om Timbuktu meets Dansband....

Skön stil, avslappnad syns tydligt att du gör det med glimten i ögat. Var är ditt mål att denna låt/video ska spelas?

So Long and reagge on...

-Zyan

Dela på andra sajter

Sitter o diggar totalt.... 😛 Är väldigt selektiv med mitt reaggelyssnande, detta är bra och poppigt. Influenser från Timbuktu.

Tjejen tycker sen att det är lite dansband i babylon meningen. 😎

Vad sägs om Timbuktu meets Dansband....

Skön stil, avslappnad syns tydligt att du gör det med glimten i ögat. Var är ditt mål att denna låt/video ska spelas?

So Long and reagge on...

-Zyan

ja, ja, så fort man gör en låt i dur så blir det tydligen poppigt... Men jag kan trösta med att resten av låtarna på plattan går i moll 🙂

/Fred

Dela på andra sajter

Ähh...behöver det inte vara...det är tempot och rythmen som rycker med och gör den lättsmält.

Vill inte vara ohövlig, men såg du inte frågan? Eller håller du det för dig själv 🙂

Frågar igen.

Var är ditt mål att denna låt/video ska spelas? Vart ska du skicka den?

Dela på andra sajter

Ähh...behöver det inte vara...det är tempot och rythmen som rycker med och gör den lättsmält.

Vill inte vara ohövlig, men såg du inte frågan? Eller håller du det för dig själv 😉

Frågar igen.

Var är ditt mål att denna låt/video ska spelas? Vart ska du skicka den?

Ja sorry! Kom på att jag glömde svara på din fråga, så jag eller du var inte ohövlig. 🙂

Målet är väl att den ska väcka ett intresse för den musik jag gör. Jag släpper ju en platta 2 december så det är ju för att folk ska komma förbi min hemsida o förhoppningsvis beställa ett exemplar av plattan. Hade inte tänkt att skicka den till TV egentligen men nu tror jag, jag har ändrat mig. Man blir ju tänd när alla är så glada o positiva. För mig som inte har så mycket kosing på banken så får jag ju vara noggrann med vart jag skickar grejer. Portot drar ju lätt iväg. Det är ju tex inte så stor ide o skicka skivor till de större kvällstidningarna, de tittar väl knappt på skivor som inte är signerade Sony eller liknande. Därför riktar jag mig först o främst lokalt, här i Göteborg för att kanske så småningom få fler att fatta att man är en het snubbe 🙂.

/Fred

Dela på andra sajter

Ok, nu en fråga angående NCB. När jag nu skickar iväg min lilla video till tv-stationer o annat hur ska jag göra med ncb då? Det är ju ingen stor upplaga det är väl max 20 brända skivor vi snackar om om ens det. Ska jag anmäla detta till dom? Om JA, så ska jag väl skapa ett nytt artikelnummer också?

Men som sagt hur ska jag göra med NCB?

/Fred

Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Ok, nu en fråga angående NCB. När jag nu skickar iväg min lilla video till tv-stationer o annat hur ska jag göra med ncb då? Det är ju ingen stor upplaga det är väl max 20 brända skivor vi snackar om om ens det. Ska jag anmäla detta till dom? Om JA, så ska jag väl skapa ett nytt artikelnummer också?

/Fred

Öh.... 😉 Ja, jag tror det egentligen.

Men är det absolut tvång när det är helt eget material...?

Dela på andra sajter

Fruppe69 (oregistrerad)
nej Surftown Sweden Kronor. 12 kr månaden

Jaja, min point exactly. Du betalar ju i praktiken ingenting, så då får du just det.. nåja. Med lite större satsning lär du få en fungerande service.

Jo, men dom lovar ju något helt annat!

Nej det gör dom inte.

Läs avtalet. 😉

Dela på andra sajter

/Fred

Öh.... 😉 Ja, jag tror det egentligen.

Men är det absolut tvång när det är helt eget material...?

nej det är väl inte det... eller?

Dela på andra sajter

Jaja, min point exactly. Du betalar ju i praktiken ingenting, så då får du just det.. nåja. Med lite större satsning lär du få en fungerande service.

kollat in cliche webbhosting???

både min sajt o skivbolaget ligger på dom!!!

asbra!!! o billigt.. 😉

Dela på andra sajter

kollat in cliche webbhosting???

både min sajt o skivbolaget ligger på dom!!!

asbra!!! o billigt.. 😕

Ja det var billigt, men klarar de av att ha en 44 meg stor fil på servern utan att dö?

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.