Jump to content
Annons

metronomen funkar inte!

Recommended Posts

86a (oregistrerad)
Postat

Varför funkar den inte!? har tamejfan tryckt på alla jävla saker i "setup" men inget hjälper. Nån som vet nåt?

Riktigt jävla frustrerande!!!!

Annons
86a (oregistrerad)
Postat

Ja, är 99.9% säker på att alla inställningar är rätt. + att jag har provat typ allt som går. Fattar inte vad det kan va... tänkte om ngn hade varit med om samma sak och kunde hjälpa....

Postat

se till att du har rätt källa för clicket, dvs metronom setup, o det!!!

86a (oregistrerad)
Postat

vilken källa ska jag ha?

Postat

OM du har ställt allt rätt i setupen, audio click på osv. (MIDI-click suger, så det så) och du verkligen därefter slagit på click även ut i själva arbetsmiljön (dvs. klickat i "click" på transporterfönstret eller tryckt "c" när du befinner dig i stora arrangeringsfönstret), så kan du (förmodligen) fortfarande sabba metronomen genom att sätta källan för MIDI-sync till externa alternativ.

Kolla setupen för sync och midiklocka under Device Setup m.m.

Det finns också risk för att audioclicket går ut i fel ljudsystem, om du har flera ljudkort osv. (finner det rätt otroligt, men teoretiskt möjligt såklart).

Nåt att börja (fortsätta) med i alla fall!

=)

//Petter

Postat

Lyssna på MrPetter!

Hade liknande problem på den gamla "goda" SX-2 tiden... men det var en konfigurations miss av mig. (Kommer inte ihåg hur jag gjorde, men det var i alla fall jag som gjort fel)

86a (oregistrerad)
Postat

Ok. ska dubbelkolla allt en extra gång. tack för tipsen! Hoppas verkligen det funkar, blir ju helt knäckt annars. Här har man lagt ner en jävla massa pengar på program o hårdvara så funkar inte metronom-helvetet!

Tror t.o.m detta problem skulle knäcka en finsk, bastubadande skogshuggare!

Postat
Ok. ska dubbelkolla allt en extra gång. tack för tipsen! Hoppas verkligen det funkar, blir ju helt knäckt annars. Här har man lagt ner en jävla massa pengar på program o hårdvara så funkar inte metronom-helvetet!

Tror t.o.m detta problem skulle knäcka en finsk, bastubadande skogshuggare!

Har man lagt ner pengar på programmet finns generalagenten att tillgå.

...om man inte hittar det i manualen eller förstår teknisk engelska

Postat

Lösningen heter sannolikt "Audition". Tryck på F4 för att visa VST Connections skärmen och klicka på Studio fliken. Ställ in så att Audition kanalen är densamma som huvudutgången på ljudkortet.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.