Jump to content
Annons

Vad tycks?

Emphase

Recommended Posts

Hej alla.

Det var länge sedan jag postade nån demo här, det skulle vara rätt kul vad ni tycker om mitt senaste alster.

Innehåller en hel del "hemmagjorda" ljud som tex dammsugare etc

Henke/Since Birth

LÅTNAMN:Stainless

ARTIST/GRUPP:Since Birth

GENRE:Ja, säg det. Lite experimentel electronica kanske?

LÅTLÄNGD:3.37m

KOMPOSITÖR:H.Virtanen

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 4.97 Mb

STATUS: Färdig demo

H.Virtanen__Stainless.mp3

Redigerat av Emphase
Dela på andra sajter

Annons

gryma beatz! nice som faen. lite industrikänsla. schyssta ljud också.

men det finns inte direkt någon röd tråd genom låten. den fångar inte mitt intresse så att jag känner att jag vill lyssna på den igen. varför inte lägga in någon sorts melodi. behäver inte vara så tydlig. bra det finns något. ellr nåt ljud som är något slags tema.

men det är jävligt schyssta rytmer.

peace!

Dela på andra sajter

Rätt schyssta beats på vissa ställen.

Som nån annan sade så håller den inte riktigt mig vid intresse heller.. den är spännande i perioder, men ja.. inte dåligt på något sett, mer originell 😛

Jag kan se en musikvideo med män i kostym som springer i djungeln á la Prodigy 🙂

Dela på andra sajter

Tjolahopp! Skitsnyggt gjort, riktigt läckert. Jag gillar hur du bryter av och ändrar inriktning på låten, det om något gör den intressant. Fast det förstås, det känns som om du prövat ett par ideer för mycket.. Lite känslan av "30 sekunder av det, 30 av det och 30 av det .. " osv. Kanske något att se över? Kontenta: Bryt gärna av, men inte så ofta och så många gånger.

Men fina ljud och bra lagt i mixen, kanske skulle du kunna slänga ut lite fler ljud i kylan så att säga, mer ut i kanterna eftersom låten innehåller så mycket olika ljud som inte alla är återkommande, snares osv skulle ju kunna trilla ut i högerfilen nått alldeles förskräckligt både här och där o vice versa.. Men bra jobbat iaf!

//Smulan

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.