Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Fantastisk låt! Vilket schysst upplägg. Basen och trummorna suveräna. Låten så pass bra att jag accepterar direkt det tunna sångljudet. Sångrösten sjukt bra, känsla, påminner om nån...lite Stevie Wonder och nån annan äh! Skit samma, bland det bästa jag hört här på forumet!

Fy vad kul att höra jag ska ge respons på resten och tänka över ditt inlägg lundin så jag förstår dig helt, jag är inte alls så insatt i kompressor termer som jag vill vara men jag lär mig!

Annons
Postat
Fantastisk låt! Vilket schysst upplägg. Basen och trummorna suveräna. Låten så pass bra att jag accepterar direkt det tunna sångljudet. Sångrösten sjukt bra, känsla, påminner om nån...lite Stevie Wonder och nån annan äh! Skit samma, bland det bästa jag hört här på forumet!

Fy vad kul att höra jag ska ge respons på resten och tänka över ditt inlägg lundin så jag förstår dig helt, jag är inte alls så insatt i kompressor termer som jag vill vara men jag lär mig!

😄 Det gäller att svara alla samtidigt...

Har du hårdvarukompressor eller limiter innan signalen går in i ljudkortet kan du få upp den generella nivån utan att signalen klipper och du får digitaldist.

Använder du sedan 24bitar eller mer blir det ännu bättre.

Ta en fot i taget bara, så kommer du snart springa cirklar runt micken 😄

Kör hårt.

Postat

🙂 Det gäller att svara alla samtidigt...

Har du hårdvarukompressor eller limiter innan signalen går in i ljudkortet kan du få upp den generella nivån utan att signalen klipper och du får digitaldist.

Använder du sedan 24bitar eller mer blir det ännu bättre.

Ta en fot i taget bara, så kommer du snart springa cirklar runt micken 😎

Kör hårt.

Haha jo jag antar det 😆

Jag tycker du måste göra nåt åt basen... mer botten och mindre mid!

Jag tycker det låter rätt najs, vill inte ha fläsk ljud, ganska tort och mid:igt(?) ljud.

Gillar verkligen delayet på sången som kommer vid 3:05!

Jag med 🙂

Postat (redigerat)
Skitbra. En kommentar bara, I slutet, typ partiet som börjar 3:47, skulle jag verkligen vilja ha mer intensiva trummor, skulle bli ett sjukt snyggt klimax då. Nu förlorar man lite fart.

Okej, ja kanske det. Kanske att man skulle få in en trumloop som är rätt brötig efter ett tag som ligger och gör det hela mer intensivt, stråkar på 16-delar?

Redigerat av bubben
  • 2 veckor senare...
Postat

har tyvärr inga tips på förbättreing då jag inte är så erfaren själv (än) men ja måste bara få säga att låten va grymt välgjord! skönt sound!

Postat

Det var nåra som klurade ut hur man skulle göra kan inte någon dela med sig för jag minns inte!!

Postat
Länken funkar inte hos mig! 🙂

Högerklicka, spara, ändra namnet och spela. 😱

Grym låt killen!!! Låter väldigt "amatör" proffsigt! Om du fattar. He he. Så bra som det kan låta på amatör nivå menar jag då. . .

Som sagt, grym låt. 😳

Postat
Grym låt killen!!! Låter väldigt "amatör" proffsigt! Om du fattar. He he. Så bra som det kan låta på amatör nivå menar jag då. . .

Man får tacka så mycket! Jag får jobba mig upp till proffs nivån 😄 ibland känns det iof som om det är omöjligt att få bra ljud, men jag antar att det faktiskt är möjligt.

Härlig låt och bra sång. Lite brötigt i botten dock. Annars, kanon!!!

Tack så mycket, det var snällt! Hur menar du brötigt i botten? Jag kanske kan fixa det, eller till och med upptäcka det!!

Postat

Varför inni h*lvete får jag upp en ny browswer full med konstiga tecken typ:

N™ÚŽýB.Ø—ãj¯i˜36ÎA' ×UoB¹”+!q,¢V(2I3CZÿú©L ×p5gÖÓ Dx¥íÚÚa(•»_§¤Ó⻶*ñ†|AM0¥P»Ø{~ëÔlˆ>ªL$"Á¸É˜ez–áŽÕŒ IôO&š^kÞNô”ÙìJ¡ Š…ˆ5

när jag försöker ladda ner från denna sida. Så var det inte innan. hrm... Nån galen inställning i min browser(explorer) antar jag .. men vad... kan inte ta spara som heller då sparar jag en index.htm fil...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.