Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har fått en liten uppgift från skolan att skriva lite om klassiska ljud eftersom det är bra att ha en grundkoll när det gäller gamla hederliga synthar och trummaskiner. Jag är rätt ointressad av just detta och har inte sån stor koll och tänkte därför kolla med er här. För jag vet att det finns många med grymt bra koll här. Jag behöver fakta och ljudexempel på följande:

- Roland trummaskiner tr 808 och 909

- Prophet 5

- Mini moog/ moog i allmänhet

- Mellotron

- Roland juno 60/106 eller annan roland synth.

- Fender rodes piano/wurlitzer

Vi fick tips om denna sida: http://www.vintagesynth.com/

Finns det kanske flera bra sidor som man kan leta fakta och hitta ljudexempel?

Jag menar absolut inte att ni ska hjälpa mig med hela arbetet, utan mest ge tips på sidor jag kan leta information och hitta ljudexempel. Jag har sökt på google och hittat mycket bra material. Men det finns säkert några som kan tipsa om någon sida som jag har missat.

Om ni har någon minut över och känner att ni har något att tillföra så är det fritt fram!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.