Odel Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 (redigerat) LÅTNAMN: So ARTIST/GRUPP: odel GENRE: rock LÅTLÄNGD: 3:15 KOMPOSITÖR: odel PRODUCENT: odel MEDVERKANDE: odel INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss LÅTLÄNK:) Jobbar lite på denna låt och började med att sänka tempot ca 30-40 bpm. Strök sedan ett 3-4min långt instrumentalt slut. Hur låter mix osv.. ??? Kompgitarrerna är mjukvaru GSuite gratis, vart tipsad här på forumet. Basen är linad med lite eq och kompressor. so_2_slaskmastertest01.MP3 Redigerat 22 september 2006 av Odel
Baktakt Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Tjo, Inte så hemma i genren, men spontant tycker jag att det låter kanon! -Virveln är dock alldeles för tunn...eller så ligger den kanske lite för dominant i mixen? Tjohopp! Ps. Gsuite? -kör du in en ren gura o slänger på denna vst mackapär??
Odel Postat 24 september 2006 Trådstartare Postat 24 september 2006 Ps. Gsuite? -kör du in en ren gura o slänger på denna vst mackapär?? Jepp, ren gura linad direkt in i ljudkortet. I den här tråden finns en länk där man kan ladda hem GSuite.
Pain, baby Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Altt utom sången låter bra.. Den låter lite bajsenödig.. 😕
rainydays Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Musikmässigt inte riktigt min kopp te. Men det låter mycket bra annars! Tajt och bra spelat. Jag gillar sången 😕 härligt raspig och bra känsla. Har absolut inget att klaga på när det gäller mixen. Klockrent.
mrjempa Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Tycker att det låter bra, dock tycker jag att det hade varit grymt med lite mer dynamik i låten, kanske klippa bort en av git lite då och då för att få ut mer av trycket som finns i låten en åsikt jempa
Powerflop Postat 30 september 2006 Postat 30 september 2006 Det bästa med låten är den ljudtekniska delen. Mycket bra och välbalanserad mix. Jag tycker du varit lite för generös med komprimering när du mastrat. Det låter som om peakarna i ljuden är väldigt hårt hållna, inget får sticka ut (tänk Nordkorea). Det skulle inte skada med mer botten på hela trumpaketet. Byt ut virveln om möjligt. Den är helt offside. Tunn och alldeles för högt stämd för sammanhanget. Där ser man vad en gratisplugg kan göra i händerna på nån som kan skruva ljud. Gitarrljudet är sådär härligt fett blöt-torrt. Jag är starkt emot långa instrumental partier, så man tackar för att de klipptes bort. Men trots allt känns låten lite rumphuggen. Du kanske skulle prova att slänga in nån halvminut instrumentalt på slutet? Den göttaste biten bara.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.