Fistmadness (oregistrerad) Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Tjenix, jag har sökt efter trådar men hittade inga som besvarade min fråga... Jag skulle vilja koppla in min exterma EQ men jag vet inte hur jag ska göra detta bäst. Jag har ett EURORACK UB2222FX-PRO mixerbord ett M-audio delta1010 kort och en BOSS GE-215 EQ. Kruxet är det att jag inte har några separata utgångar på mina kanaler på mixern vilket gör att jag måste köra via insertingångarna med en telekabel halvt intryckt för att kunna spela in flera saker samtidigt och paralellt vilket är fallet när jag ska spela in trummor. Enligt manualen till EQn skall den kopplas till insert-ingångarna som jag nu ockuperat för inspelning. Visst går detta att lösa men då kan jag ju bara använda EQn på två av kanalerna. Går det att köra EQn via tappningarna kanske? Nyfiken som jag är provade jag detta utan resultat. Sen har jag en Audio Logic MT66 Kompressor som jag då också skulle vilja seriekoppla med EQn. Just nu har jag kompressorn och EQn till mina två första kanaler på mixern mellan insert 1/2 och ljudkort. Tacksam för goa tips! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Tanken i manualen är nog att EQ:n ska kopplas in i insertkanaler som är separata för varje kanal. (Om du nu inte vill använda den till hela mixen?) Krävs ett annat (förmodligen) lite större bord för det. Den ska då kopplas med en insert-kabel som har en stereoplugg i ena änden o två monopluggar i andra änden. Stereopluggen ska in i bordet o de andra in i resp in- o utgång i EQ:n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fistmadness (oregistrerad) Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Tanken i manualen är nog att EQ:n ska kopplas in i insertkanaler som är separata för varje kanal. (Om du nu inte vill använda den till hela mixen?)Krävs ett annat (förmodligen) lite större bord för det. Den ska då kopplas med en insert-kabel som har en stereoplugg i ena änden o två monopluggar i andra änden. Stereopluggen ska in i bordet o de andra in i resp in- o utgång i EQ:n. jojo, så långt är jag också med.. men det slog mig nu också hur onödigt det är att koppla EQn över hela bordet i något annat sammanhang än när jag spelar in trummor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 du har väl 8bussar på bordet?? använd. isf bussarna för inspelning och bordet för mix o sen 8 in i datorn som du använder till master!!! eller så patchar du alla kanaler till en jackväxel eller två!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 22 september 2006 Dela Postat 22 september 2006 Tanken i manualen är nog att EQ:n ska kopplas in i insertkanaler som är separata för varje kanal. (Om du nu inte vill använda den till hela mixen?)Krävs ett annat (förmodligen) lite större bord för det. Den ska då kopplas med en insert-kabel som har en stereoplugg i ena änden o två monopluggar i andra änden. Stereopluggen ska in i bordet o de andra in i resp in- o utgång i EQ:n. jojo, så långt är jag också med.. men det slog mig nu också hur onödigt det är att koppla EQn över hela bordet i något annat sammanhang än när jag spelar in trummor. Hehe! 😆 Då förstår jag inte din fråga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fistmadness (oregistrerad) Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Hehe! 😉 Då förstår jag inte din fråga. hehe... nej, det jag tänkte först var att jag på något skoj sätt kunde koppla min EQ över hela bordet kanske genom aux-tappningarna. men jag gjorde som så att jag kopplade bara de i serie mellan insertgången på kanal 1 och 2 till datorn... får ha det så istället... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.