knoege Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Expressy ARTIST/GRUPP:Boyee GENRE:Synthpop LÅTLÄNGD:3:11 KOMPOSITÖR:Börje Åsenius INSPELNINGSÅR:2006-09-10 FORMAT:MP3 STATUS: Skiss Mitt första bidrag till demoinspelningar så jag hoppas att ni inte är alltför elaka 😉 , missförstå mig inte, jag tar gladeligen emot sur kritik för att det ska bli bättre. Låten är inspelad i "live" i Cubase, inga viruella effekter. Jag har använt en del gamla burkar och en del nyare digitala. Mixen skriker mellanregister så det ska jag jobba på. Dessutom är det lite brusigt, vilket jag tror beror på en del av mina prylar och lite låga ingångsvolymer på vissa instrument. Tanken är att det ska bli lite sång av någon annan än mig, så ni som kan det där med att sjunga får gärna ha lite synpunkter på om det skulle funka att lägga sång på det här. Alla synpunkter är välkomna! HäPp! 01_AudioTrack_01.mp3 Redigerat 3 oktober 2006 av knoege
Pain, baby Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Detta låter ju riktigt bra.. Tummen upp.. Tveksam om vanlig sång skulle passa i låten.. Dra dit några sköna tal samplingar istället.
knoege Postat 22 september 2006 Trådstartare Postat 22 september 2006 😏 Tackar, tackar! Alltid kul när folk gillar vad man gör... Kom igen nu ni andra därute och ge mig lite kritik! /Knoege
AndyPandy Postat 23 september 2006 Postat 23 september 2006 Oj! Jag diggar det stenhårt! Och jag är sannerligen kräsen. Det är koolt att du använder så många ljud samtidigt, och dessutom låter det verkligen syntetiskt med alla modulationer! Vokodersång på detta och du har den längsta luggen i hela Sverige.
Pain, baby Postat 24 september 2006 Postat 24 september 2006 Tänk om man översvämmades med sådan här musik istället för en massa trance...
knoege Postat 25 september 2006 Trådstartare Postat 25 september 2006 😠 Tack igen! Det var väldigt vad alla är snälla här..., de andra kanske avstår från att skriva något 😳 Samples eller Vocodersång, nja jag vet inte jag. Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att lägga in lite sånt men inte utan att få in sång åtminstone i verserna. Vi får se....
android Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Trevligt! Men som du säger så utnyttjar du inte riktigt ljudspektrat så bra... Väldigt lite djupare bas och inte så jättemycket diskant. Tror absolut att det skulle funka alldeles finfint med en "normal" schysst melodiös sång på detta.
D Vibe Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Trevligt! Det mesta som behövs säga har redan sagts 😮
Piffen Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Tjusigt! Kanske lämnar lite att önska vad gäller ljudbilden, men med tanke på hur snyggt det var så tycker jag inte det gör särskilt mycket, dessutom har du ju bevisligen koll på vad som behöver ändras och tillföras så egentligen har jag inget att tillägga. Bra jobbat helt enkelt! Och kul med nått annat. //Smulan
spaceman Postat 25 september 2006 Postat 25 september 2006 Riktigt plastigt och klart skön låt du fått till. Dra ner lite på stråkarna, använd det sparsamt i låten. En synth går in lite för starkt i breaket vid 2:30. Skjut in en vovoder röst eller en äkta sång (svagt i bakgrunden) så kan det bli riktigt bra...
knoege Postat 27 september 2006 Trådstartare Postat 27 september 2006 😆 Astroid: Kul att höra att nån tror på "normal" sång i låten! D Vibe: Det som låter mest i låten är Korg Mono/Poly, Sequential Circuits - Pro One, Spectral Audio - ProTone och Roland JV-1080. Spaceman: Jag ska vara försiktig med stråkarna, svårt att veta innan det finns nån sång hur det kommer att funka. Synthen som går in för starkt i breaket tror jag att jag vet vilken du menar, men vid 2:30??? När det gäller sången tror jag på att rensa upp lite i synthröran och lämna plats istället för att lägga den i bakgrunden.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.