Claes Holmerup Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Jag gillar också att de inte är lika "elaka" i diskanten som de dyra Genelec-högtalare jag använder i skolan. Det där har jag också tänkt på, Genelec är väldigt kniviga runt min "hatar frekvens" dvs 12khz. Jag är inte heller glad för Genelec - men har hört att den nya 8000-serien ska vara en ordentlig uppryckning som gör att de kommer närmare verkligheten... Jag har dock inte haft tillfälle att lyssna på några från 8000-serien själv, så helt säker är jag inte... 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 5 oktober 2006 Dela Postat 5 oktober 2006 Jag gillar också att de inte är lika "elaka" i diskanten som de dyra Genelec-högtalare jag använder i skolan. Det där har jag också tänkt på, Genelec är väldigt kniviga runt min "hatar frekvens" dvs 12khz. Jag är inte heller glad för Genelec - men har hört att den nya 8000-serien ska vara en ordentlig uppryckning som gör att de kommer närmare verkligheten... Jag har dock inte haft tillfälle att lyssna på några från 8000-serien själv, så helt säker är jag inte... 😳 jag passade på att lyssna en snabbis på min polares 8000, o dom lät förvånansvärt bra.. 😄 tyckte att det var skumt, o jag gillar inte designen i en studio 😳 nä det ska vara traditionellt som fan.. 🙁😄 ns10 tex. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Jag gillar också att de inte är lika "elaka" i diskanten som de dyra Genelec-högtalare jag använder i skolan. Det där har jag också tänkt på, Genelec är väldigt kniviga runt min "hatar frekvens" dvs 12khz. Jag är inte heller glad för Genelec - men har hört att den nya 8000-serien ska vara en ordentlig uppryckning som gör att de kommer närmare verkligheten... Jag har dock inte haft tillfälle att lyssna på några från 8000-serien själv, så helt säker är jag inte... 😛 jag passade på att lyssna en snabbis på min polares 8000, o dom lät förvånansvärt bra.. 😎 tyckte att det var skumt, o jag gillar inte designen i en studio 🙂 nä det ska vara traditionellt som fan.. 😆😆 ns10 tex. 😉 NS-10? 😮 Plötsligt fick jag ont i öronen, bara av att tänka på dessa hemska reliker... 😳😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 (redigerat) 😕🙁🙁 smisk ska du ha claes... 🙁 edit: med en ns10a!! 🙁 Redigerat 6 oktober 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
PBM Postat 6 oktober 2006 Dela Postat 6 oktober 2006 Jag gillar mina passiva Jamo PR 150 III (från 1985), förutom när man måste slå till på förstärkaren emellanåt. Kanske dags att köpa nytt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mr_chess Postat 8 oktober 2006 Dela Postat 8 oktober 2006 hej har nu läst igenom den här tråden och känner att den verkar spåra ut om man lyssnar på tonfallet i vissa inlägg. generellt så gäller detta med monitorer, smaken är som baken och så länge man trivs med dem, känner att man kan skapa goda mixar med sina älskade monitorer så funkar det, det finns inget rätt eller fel (tänker då på typ full frekvens återgivning etc. etc). nåväl, då de flesta här har en begränsning vad gäller pengar så undrar jag om några har några erfarenheter av Tapco S8 eller S5. Funderar lite grand på dem. Nu skall det tilläggas att Tapco S8 ligger på strax under 5 tusingar hos Thomann. Är nog inte beredd att gå upp så mycket mer, tyvärr. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 10 oktober 2006 Dela Postat 10 oktober 2006 Delade tråden, här kan ni kasta paj: https://www.studio.se/index.php?showtopic=31799 /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.