Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare, är ny här så jag vet INTE vad jag ska söka på för att få svar.. därför skapar jag en ny tråd 😆

( Även ny med programmet )

När jag lägger in ett ljud så spelas den upp gång efter gång..

Men jag vill att ljudet bara ska låta EN enda gång 😛

Om man har t.ex något ljud först och sen någon som "pratar".

Om vi tar t.ex ett ljud som säger 'Hej' & "'Bam' ska föreställa någon trumma eller så 😄

Så här blir det : Hej, bam, hej, bam, hej, bam

Men jag vill endast att ljudet 'Hej' ska spelas en enda gång så att det blir såhär:

Hej, bam, bam, bam, bam

Och sen att man kanske lägger till någon annan röst eller så som t.ex säger Tja

Hej, bam, bam, tja, bam, bam..

Ljudet jag vill ska spelas en gång, spelas om o om igen ^^

Hoppas någon förstår vad jag menar 😆

Annons
Postat (redigerat)

Antagligen har du lagt det i step sequensern alltå fältet med prickar(16) för varje ljud. Höger klicka på kanalen och välj "pianoroll" sätt ut ett C (4?) i rätt längd på ska det nog bli bra 😆

Edit: Säker på att det inte loppas? Så att "pattern biten" inte är för kort!

Redigerat av Nexustwins
Postat

Klipp upp ljudsamplingarna i separata ljudfiler. En fil för Hej, en för Bam och en för Tja.

Sen stänger du av loopandet i FL:s sampler. Nu kan du programmera trummor.

Postat
Klipp upp ljudsamplingarna i separata ljudfiler. En fil för Hej, en för Bam och en för Tja.

Sen stänger du av loopandet i FL:s sampler. Nu kan du programmera trummor.

Yes, annars blir det ett hel*****e att få rätt tempo på trummorna 😆

Postat
Antagligen har du lagt det i step sequensern alltå fältet med prickar(16) för varje ljud. Höger klicka på kanalen och välj "pianoroll" sätt ut ett C (4?) i rätt längd på ska det nog bli bra 😆

Hmm, pattern biten.. om jag tänker på rätt sak, så har jag den på max ^^, det är typ..64 😄

Men jag har gjort lite framsteg iaf 😆

Men vart hittar man loop-saken ? :/

pulsen (oregistrerad)
Postat
Antagligen har du lagt det i step sequensern alltå fältet med prickar(16) för varje ljud. Höger klicka på kanalen och välj "pianoroll" sätt ut ett C (4?) i rätt längd på ska det nog bli bra 😛

aså... nej? det loopas för att det är inställt så i fls sampler, inte för att man använder step sequencern ist för pianorollen.. det där med att sätta ut en midiplupp i rätt längd funkar bara om man ställer in releasen på 0 (du hittar det genom att klicka på Channel Settings knappen, aså fyrkanten med text till vänster om step sequencern > ins > vol. du måste oxå sätta attacken på noll om du inte vill att ljudet ska fejdas in på typ 5 år eller nåt)

sen ska man ju inte sätta ut ett C4... C5 är standard.

Hmm, pattern biten.. om jag tänker på rätt sak, så har jag den på max ^^, det är typ..64 🙂

Men jag har gjort lite framsteg iaf 🙂

64 är väl rätt brett? du klarar dig lätt me 16.

Loopsaken hittar du Channel Settings > SMP, som borde komma upp direkt när du klickar på Channel settings > Loop. Klicka ur Use loop points.

jag har iofs en känsla av att samplingen saknar loop punkter och att den spelas upp flera gånger för att du inte tryckt på stop 🙂

Postat
Antagligen har du lagt det i step sequensern alltå fältet med prickar(16) för varje ljud. Höger klicka på kanalen och välj "pianoroll" sätt ut ett C (4?) i rätt längd på ska det nog bli bra 😉

aså... nej? det loopas för att det är inställt så i fls sampler, inte för att man använder step sequencern ist för pianorollen.. det där med att sätta ut en midiplupp i rätt längd funkar bara om man ställer in releasen på 0 (du hittar det genom att klicka på Channel Settings knappen, aså fyrkanten med text till vänster om step sequencern > ins > vol. du måste oxå sätta attacken på noll om du inte vill att ljudet ska fejdas in på typ 5 år eller nåt)

sen ska man ju inte sätta ut ett C4... C5 är standard.

Hmm, pattern biten.. om jag tänker på rätt sak, så har jag den på max ^^, det är typ..64 😛

Men jag har gjort lite framsteg iaf 😮

64 är väl rätt brett? du klarar dig lätt me 16.

Loopsaken hittar du Channel Settings > SMP, som borde komma upp direkt när du klickar på Channel settings > Loop. Klicka ur Use loop points.

jag har iofs en känsla av att samplingen saknar loop punkter och att den spelas upp flera gånger för att du inte tryckt på stop 😛

Jag menade självklart att det var en förkort loop. Jag menade att han skulle göra den längre!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.