Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan allihopa!

Eftersom vi är två nya låtskrivare är vi väldigt glada över att ni som skrivit har tagit er tid att reflektera och ge några tips på vägen! Den kritiken ska vi ta med oss till nästa projekt!

Angående midiljudet: Vad menade ni som skrev om midisoundet? Nästan allt styrs enligt min mening via midi. Jag använder mig av olika VST insturument förutom det analoga ljudet från t.ex. sång och gitarr. Kan någon förtydliga lite mer?

Det är riktigt roligt att surfa runt här bland demosarna och lyssna! Vi syns på nätet!

Hälsar Arne och Kia från Swedhome :rolleyes:

Annons
Postat

Det låter som general midi helt enkelt, dina VST instrument kan inte hålla hög standard helt enkelt.

Inte för att låta som en sur gubbe eller så men ärligt talat så har ni en bra bit kvar att gå om ni ska få vidare era låtar. Ni har en grund att stå på, men ni behöver utveckla den mycket mer. Lycka till iaf!

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ang. midi skulle tro att ganska mycket av det som visas upp här i de flesta gengre har VSTpluggar i låtarna både på midin och tex. gura, det handlar nog som sagt att skaffa dom som låter så naturtroget som möjligt. Fråga runt vad som används OBS! det kan bli dyrt för bra pluggar kostar en slant. I min låt är det tex Guitar rig och EZ drummer som låter. Kör hårt fortsätt skapa och framför allt lycka till.

Göran

Redigerat av Burnin Sven

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.