Fjodrov Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 LÅTNAMN: I'm A Rockstar ARTIST/GRUPP: The Starry Ray GENRE: Glamrock LÅTLÄNGD: 3.50 KOMPOSITÖR: Mike Mayson/Andy Stone PRODUCENT:--"-- EV. MEDVERKANDE: Joey Heat INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) Mp3 STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) 3.5 mb STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) Färdig Demo (tror jag 😛 ) Alla kommentarer är välkomna mest om låten som låt t.ex sången kunde varit lite annorlunda melodimässigt på versen t.ex..Men även producerandet! Säg er ärliga åsikt! Tack på förhand! //fjodrov I_m_a_Rockstar.mp3
Skalmannen (oregistrerad) Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Hmm...helt ok riff. Coolt som fäjgen. Trummorna låter trötta och militäriska. Sångaren låter som han står i en container och sjunger. Ska det vara så eller har det blivit något fel? Den där synth slingan som klickar in innan varje vers låter lite diffus tycker jag. Fel ljud och oktav tror jag. Men du, finslipa lite och jobba fram elementen lite mer. Helt klart coolt, men det har en bit kvar tills det blir bra. Rock on...
Light Head Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Lyssnar just nu genom mina PC högtalare. Det låter lite som om du mickat pa't i skoland jympahall. (Inte rikrigt lika illa) Trummorna är väldigt "statiska". Lite fel nivåer på dem, hh ligger väl rätt ok, men sd och bd är höga. Det låter lite överstyrt på sången. Rätt ok låt!
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 21 september 2006 Postat 21 september 2006 Häftigt av och på bas läge kan nog bli nåt, lite catchy 80 tal så där men som sagts redan mixen låter gympahall tar bort nöjet helt faktiskt. Påt igen det blir bra det här med lite meckeri. Lycka till Göran
Hammock Postat 22 september 2006 Postat 22 september 2006 Bra låt med med sköna Van halen riff! Kanske lite överdrivet mycker reverb på sången. Som sagt tidigare så ligger SD och KD lite för högt i mixen samt att trumspelet är lite stelt. Jobba på med mixen så kan detta blir riktigt bra 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.