Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

ARTIST/GRUPP:Arne & Kia Lindroth

GENRE:Pop

LÅTLÄNGD:04.16

KOMPOSITÖR:Arne & Kia Lindroth

PRODUCENT:Arne & Kia Lindroth

MEDVERKANDE: Arne & Kia Lindroth

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.0 megabyte

STATUS: Färdig demo

Denna låt var den första i projektet "Swedhome" som kom till världen före sommaren 2006.

Swedhome är ett nytt låtskrivarprojekt bestående av Arne & Kia Lindroth. Målet är att sälja vidare arbetet så etablerade och duktiga artister, sångare och musiker kan framföra våra alster för en publik. Denna låt var somsagt den första av en lång rad projekt som vi jobbar succesivt med. Kort sagt, det kommer mera!

Kom gärna med omdömen...

Tack / Arne & Kia

www.swedhome.com

I_must_do_better_mix.mp3

Annons
Postat

Dä ä lite för mycket svengelska i mitt tycke. Idoljuryn hade nog slaktat!

Men Ni har en sällsynt knack för dansbandsrock, det måste jag medge.

Låten är inte dålig heller, dock lite nervlös. Lite mer stryk om jag får be!

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Ganska OK men lite ryckigt svänget som jag förstår man siktar på infinner sig liksom inte men det är en häftig idé minsann och bra sjunget är det. Borde gå att sälja om ni meckar lite mer med det tycker jag. Lycka till

Göran

Postat

Helt ok. Lagom mycket instrument.

I refrängen ligger sången och gitarrljudet i samma frekvensband(kan man säga så) så det låter väldigt lika och sången dränks, känns väldigt smalt också, kanske skulle byta gitarrljud. Dubbningarna, stämmorna gör att själva skärpan i sången försvinner, men det kanske så ni vill ha det, kanske behålla skärpan på verserna?

Första delen av breaket köpte jag inte alls, andra delen vart bättre.

Vissa fraser låter lite hackiga och saknar flyt alltså för mycket stavelser ibland.

Lät väldigt kritiskt 😛 . Hade ju naturligtvis inte tagit mig tid om jag inte tyckte låten hade något. 🙂

Postat

Denna låt var rätt så trevlig. Mycket bättre än Romance, dock kan produktionen göras bättre. Trummorna är väl det som skulle kunna jobbas mycket mera med t.ex. Hela mixen skulle behöva en uppryckning eq mässigt. Kan inte säga vilka frekvenser ni ska rycka i, men det låter lite tunt. Ett tips kan vara att jämföra med en professionelt mixad låt som har det sound ni är ute efter, under tiden ni mixar er låt. Här är sången bättre mixad, men lite skumt med "stereoeffekten". Fast det engelska uttalet måste förbättras avsevärt, eller sjung på svenska. Men tummen upp för grundmaterialet. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.