red_house_painter Postat 20 september 2006 Dela Postat 20 september 2006 Har fått ett erbjudande om ett delbyte mot en SPL Optimizer. Vet inte vad det är men har svårt att bli av med en av mina gitarrer för en full summa som jag vill ha. Vill därför veta vad en SPL Optimizer är värd och vad den kan göra. Någon som i sin tur annars skulle vara intresserad av att köpa loss den från mig eller byta den mot något som jag kanske har mer använding för? Typ mickar och lättare preamps eller något. Detta verkar ju vara proffsgrejer och jag vet inte riktigt om en extern EQ är något jag behöver just nu i min hemmastudio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 september 2006 Dela Postat 20 september 2006 Hittade inget på SPL:s website - men en recension i SoS från 1994...: http://www.soundonsound.com/sos/1994_artic...loptimizer.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
J.Westling Postat 20 september 2006 Dela Postat 20 september 2006 tja den kostade ju ca 25200kr ny..... så, så dålig kan den ju inte va!! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 21 september 2006 Trådstartare Dela Postat 21 september 2006 (redigerat) Jag hittar den inte på ebay heller så det är svårt att få ett hum om vad det egentligen är för något och hur den ser ut. Så jag vet ju inte ens hur beg-priserna på den här saken är. Läser man texten på sidan du angav cleas så är det mycket jag förstår men det känns lite föööör onödigt för min del att ha något sådant hemma.. Känner att jag isåfall kan lägga dom pengarna på lite fler mickar och preamps än en stor fet EQ. Nu vet jag att man inte kan få annonsera ut saker här på forumet men går det bra med att byta till sig något annat här från någon om den är intresserad tro? Självklart i denna tråden då.. yeaaah Men annars, vad ska jag göra? Är det någon som söker sådana här analoga eq's? Finns det isåfall någon sida som är bättre än vendolin och sånt? Redigerat 21 september 2006 av red_house_painter Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 Jag hittar den inte på ebay heller så det är svårt att få ett hum om vad det egentligen är för något och hur den ser ut. Så jag vet ju inte ens hur beg-priserna på den här saken är. Läser man texten på sidan du angav cleas så är det mycket jag förstår men det känns lite föööör onödigt för min del att ha något sådant hemma.. Känner att jag isåfall kan lägga dom pengarna på lite fler mickar och preamps än en stor fet EQ. Nu vet jag att man inte kan få annonsera ut saker här på forumet men går det bra med att byta till sig något annat här från någon om den är intresserad tro? Självklart i denna tråden då.. yeaaah Men annars, vad ska jag göra? Är det någon som söker sådana här analoga eq's? Finns det isåfall någon sida som är bättre än vendolin och sånt? du kan ju ge mig den.. 🙂 eller så byter du in den i ngn bra musikaffär mot ett ägn sweetass mickar!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 21 september 2006 Trådstartare Dela Postat 21 september 2006 Jag hittar den inte på ebay heller så det är svårt att få ett hum om vad det egentligen är för något och hur den ser ut. Så jag vet ju inte ens hur beg-priserna på den här saken är. Läser man texten på sidan du angav cleas så är det mycket jag förstår men det känns lite föööör onödigt för min del att ha något sådant hemma.. Känner att jag isåfall kan lägga dom pengarna på lite fler mickar och preamps än en stor fet EQ. Nu vet jag att man inte kan få annonsera ut saker här på forumet men går det bra med att byta till sig något annat här från någon om den är intresserad tro? Självklart i denna tråden då.. yeaaah Men annars, vad ska jag göra? Är det någon som söker sådana här analoga eq's? Finns det isåfall någon sida som är bättre än vendolin och sånt? du kan ju ge mig den.. 🙂 eller så byter du in den i ngn bra musikaffär mot ett ägn sweetass mickar!!! vet ju inte vad jag skulle få för den bara... det är ju det som är problemet men enligt en kalkyl jag gjorde betyder det att den minst ska ge mig 9000kr. kan det låta rimligt? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 Jag hittar den inte på ebay heller så det är svårt att få ett hum om vad det egentligen är för något och hur den ser ut. Så jag vet ju inte ens hur beg-priserna på den här saken är. Läser man texten på sidan du angav cleas så är det mycket jag förstår men det känns lite föööör onödigt för min del att ha något sådant hemma.. Känner att jag isåfall kan lägga dom pengarna på lite fler mickar och preamps än en stor fet EQ. Nu vet jag att man inte kan få annonsera ut saker här på forumet men går det bra med att byta till sig något annat här från någon om den är intresserad tro? Självklart i denna tråden då.. yeaaah Men annars, vad ska jag göra? Är det någon som söker sådana här analoga eq's? Finns det isåfall någon sida som är bättre än vendolin och sånt? du kan ju ge mig den.. 😄 eller så byter du in den i ngn bra musikaffär mot ett ägn sweetass mickar!!! vet ju inte vad jag skulle få för den bara... det är ju det som är problemet men enligt en kalkyl jag gjorde betyder det att den minst ska ge mig 9000kr. kan det låta rimligt? vänta ska jag se.. har den i en katalog vet jag!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 21 september 2006 Trådstartare Dela Postat 21 september 2006 jag väntar med spänning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 (redigerat) Jag hittar den inte på ebay heller så det är svårt att få ett hum om vad det egentligen är för något och hur den ser ut. Så jag vet ju inte ens hur beg-priserna på den här saken är. Läser man texten på sidan du angav cleas så är det mycket jag förstår men det känns lite föööör onödigt för min del att ha något sådant hemma.. Känner att jag isåfall kan lägga dom pengarna på lite fler mickar och preamps än en stor fet EQ. Nu vet jag att man inte kan få annonsera ut saker här på forumet men går det bra med att byta till sig något annat här från någon om den är intresserad tro? Självklart i denna tråden då.. yeaaah Men annars, vad ska jag göra? Är det någon som söker sådana här analoga eq's? Finns det isåfall någon sida som är bättre än vendolin och sånt? du kan ju ge mig den.. 😄 eller så byter du in den i ngn bra musikaffär mot ett ägn sweetass mickar!!! vet ju inte vad jag skulle få för den bara... det är ju det som är problemet men enligt en kalkyl jag gjorde betyder det att den minst ska ge mig 9000kr. kan det låta rimligt? vänta ska jag se.. har den i en katalog vet jag!!! den fanns inte med. 🙂 hittade bara spl: dynamaxx kultube de-esser stereo vitalizer mkII stereo vitalizer mkII-T charisma 2 mixdream machine head transient designer qure gain station 1ad trackone channel one MTC monitor &talkback controller SMC surround monitor controller goldmike mkII samt surrounded by drums Redigerat 21 september 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 hittade denna spl annars kan jag få köpa den för en lagom slant.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 Ring Secondhandmusic och fråga. Musikbörsen byter ju också in grejer så slå dom en pling med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
red_house_painter Postat 21 september 2006 Trådstartare Dela Postat 21 september 2006 nää jag har också letat som en dåre på internet. Ska höra av mig till diverse kedjor om nu bytet blir av. Vill först och främst veta vad den går för på begmarknaden så att jag inte redan då förlorar i det skedet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.