Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Jag har laddat fram STEINBERGS VIRTUAL GUITARIST som ett VST-instument i Cubase VST 5.1 men när jag spelar genom mitt midiklaviatur ger INPUT singalen utslag men jag får inget ljud. Vad kan det vara för fel?

Annons
Postat

Nej det gör det inte det kommer upp ett meddelande om "NO MORE MIXER CHANNELS". F*n man har nyss köpt programmen man vill ju att de ska funka.

Postat
Förresten vänta till 20.00 ikväll. Det dyker upp en massa ingenjörer hit på den tiden.

😆  😄

Dom e duktiga .Speciellt Linus 🥰

😉🙂

Men hörru Kalander, har du kikat på hur VG funkar? Den tar väl inte emot på alla miditangenter? Blinkar midilampan längst upp i pluggen?

2004530174246503.jpg

Postat

Låt mig gissa; Du har bara öppnat pluggen i VST Instruments. Sen måste du skapa ett midispår också med din klaviatur som input och VG som output.

Postat

vet inte hur VG funkar men generellt så brukar jag ibland glömma att synka vst instrumentets kanaler med spårets kanal... det får den effekten du beskrivit.

Postat
Låt mig gissa; Du har bara öppnat pluggen i VST Instruments. Sen måste du skapa ett midispår också med din klaviatur som input och VG som output.

Hur gör man detta? Att man skapar ett midi-spår på det sättet?

Postat

Nu ska jag vara trist, men du får kika i dokumentationen för Virtual Guitarist. 😄

Postat

Nog har du väl fått PDF-filer som ligger i VG:s mapp på hårddisken? Öppna Adobe Reader och leta upp den engelska versionen. 😄

Postat

Enligt instruktionerna har jag gjort allting rätt....men ingen VST-plugin funkar alls i Cubase. INPUT och OUTPUT ger fullt utslag när jag spelar på klaviaturet men inget ljud...och JA högtalarna är på.

• 1 månad senare...
Postat
Nej det gör det inte det kommer upp ett meddelande om "NO MORE MIXER CHANNELS". F*n man har nyss köpt programmen man vill ju att de ska funka.

har du precis köpt cubase 5.1 ? 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.