Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
  • Svar 246
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat

Hur gammal är du?

under 15 [ 2 ] [0.99%]

15-18 [ 22 ] [10.84%]

19-22 [ 47 ] [23.15%]

23-28 [ 64 ] [31.53%]

29-35 [ 38 ] [18.72%]

över 35 [ 30 ] [14.78%]

Antal röster: 203

Själv är jag 24 sedan en månad...

10th finger (oregistrerad)
Postat

Oj vad tiden har gått fort.

Jag blir 37 år i år.

Postat
Old timers - (40-45 och däröver) som vill låtsas vara unga och koola på nätet. Besserwissrarna i livet, som har sett och hört det mesta och skall envisas med att predika och läxa upp de yngre - tycker win95b är det bästa OS som någonsin har gjorts! 😲😄

Nä nä. måste protestera. MacOS är det bästa som har någonsin gjorts, gärna 6.1 😄 och då på en äkta Macintosh med 30 Mb hårddisk som startar på 15 sek, och fortfarande fungerar.

Och så var jag inte äldst . . . 🙂

Katla (oregistrerad)
Postat
ahhhh jag vill med bli polis...Helst av allt så vill jag vara gift med en..för då är jag alltid trygg :rolleyes:

Om han inte råkar spränga en rysk maffia då....då kan det bli lite jobbigt med alla kidnappningar och utpressningar....Speciellt om man ska försöka kombinera det med musiken.

hehe..jag antar att den jag är gift med en halv farlig polis fast snäll ..Nån som Mikael persbrant i Beck..Han skulle minsann alltid skydda mej...alltid trygg..haha

Fast blir inte det som att sova bredvid en stor hund eller nåt. Killen/gubben skäller ju för jämnan... 😉

Postat
Pappa säger att han aldrig blir äldre än 28!

Precis! Jag har varit lika gammal som din pappa några år nu.. :rolleyes:

28 är faktiskt en perfekt ålder; man är inte för ung för att göra karriär och bli respekterad av företagsledningen, men inte heller för gammal för att ragga 20-åringar på krogen. 😉

Postat

Tjuefäm inom än 2 månader.

28 är faktiskt en perfekt ålder; man är inte för ung för att göra karriär och bli respekterad av företagsledningen, men inte heller för gammal för att ragga 20-åringar på krogen

Vet inte, just nu känns det som om det vore helt rätt att börja gå på bingo, ragga hem en gammal dam, bjuda på plommon juice och spela svälta räv 😱😛

Postat

Jag är -75a fyller 30 10 april.

När jag var typ 15-18år gammal hade inte en käft möjlighet att spela in om man inte vunnit en rockbands tävling eller jobbat 3 sommrar i rad 😆😆😆😆

Läste och fantiserade om att bil miljonär så att man kunde skaffa en 4 kanalig kasset porta för 2000 spänn. 😛😛🙂😛

Jag är väldigt nöjd med datorns utveckling. FY FAAAN VA GÖTT!!!!!

Flamenco Värmläning i Småland 🙁

Postat

Tja, jag är på mitt 50:e, så jag tillhör väl stofilerna... 😆

🙂 men musikaliskt är jag 24-25 eftersom jag haft musikalisk time-out i drygt 20 år... 😎

...jag föredrar den musikaliska tideräkningen... 😆

/Jan Olof

Postat

japp...stofil här med...

40...körde in i väggen i 190 knyck...och helt plötsligt har jag fått tid och lust att ägna mig åt muzak igen....

När jag var 20 var musik allt ...men det var inte roligt, det fanns så mycket förväntningar och krav....

Återfallsförbrytare alltså...

Men ni har rätt om det där med musik och stofiler. Sista bandet jag tog till mig var nog Van Halen för sen kom yngwie och rocken blev helt meningslös...bara skalor. Som reaktion på¨det började jag söka mig bakåt mot t.ex. stones.

• 1 månad senare...
Postat

14...fast baklänges 🙂

😄

Postat

Livet börjar efter 50! Har hunnit bli 56 och barnen stora/utflugna inga ekonomiska bekymmer, har eget lekrum där barn tidigare bott som numera är inredd inspelningsstudio fullt med synthar, gitarrer Mac och PC! Här kan jag sitta hela kvällarna och bara skapa! Kan man ha det bättre?

Postat

47. Visste inte vad en dator var för fem år sen. Det sägs att man fastnar för den musik som är samtidig med ens pubertet. Tycker skillnaden i musiksmak var större mellan min föräldrageneration och vi som var ungdomar på 70-talet än motsvarande idag. Men vi revolterade mer vilket märktes i musiken.

Postat

Motto: prata inte om ålder. Antingen är man för ung för att ha erfarenhet eller för gammal för att hänga med. Och det värsta är att det säkert är sant... 😄

så jag håller tyst

Postat

En annan är 31 och jag känner mig som 70 på morgonen och 15 på kvällen. Hmm...man är nog en kvällsmänniska. Och all tid mellan morgon och kväll så är allt som en dimma.

😄

Postat
Livet börjar efter 50! Har hunnit bli 56 och barnen stora/utflugna inga ekonomiska bekymmer, har eget lekrum där barn tidigare bott som numera är inredd inspelningsstudio fullt med synthar, gitarrer Mac och PC! Här kan jag sitta hela kvällarna och bara skapa! Kan man ha det bättre?

Nej! 😳

/Jan Olof

Postat

20 år har man hunnit bli.

Känner mig ung bland mina synthar 😳

Postat

Nej! 😏

/Jan Olof

Jag vill också bli gammal 😄

Postat

Vad gäller min ålder så blir svaret Jethro Tulls. Dock minns jag det aningens annorlunda än tidigare skribent som refererade till samma. Det kanske beror på åldern. Det jag minns gick så här: "Too old to rock´n roll but too young to die".

Postat (redigerat)
Vad gäller min ålder så blir svaret Jethro Tulls. Dock minns jag det aningens annorlunda än tidigare skribent som refererade till samma. Det kanske beror på åldern. Det jag minns gick så här: "Too old to rock´n roll but too young to die".

Det var en liten förvanskning från min sida. Den korrekta sista frasen i texten, när kompet börjar gå över i fyrtaktsrock´n roll är:

And he was too old to Rock'n'Roll but he was too young to die.

No, you're never too old to Rock'n'Roll if you're too young to die.

Redigerat av Egghuvud
janne c (oregistrerad)
Postat

Om jag säger att jag från och till sysslat med musik sedan 59 så har jag inte fel. Och det har varit allt från Gitargrupper till det senast MYCKET MYCKET HÅRD PUNK som jag spelat in. Och jag har också även klinkat lite under åren. Mellan har det vari både dragspel och klassisk musik och lite svensktopp. Ålder ja fyller 59 om några dagar. Så på tal om det kan det vara därför som man sitter framför TV,en på söndagkvällarna runt 20.00 (60 talet) Vist var det musikens absoluta gulålder. Vilka låtar och vilka musiker det fanns då!!!!!!!!!!

Hadé kära ljudvänner. Även en gammal man kan ösa på i bland......

Janne c

Postat
Öhh,

Vad är det man säger..?? Man är så gammal som man... (har nog glömt det där sista ... igen!?)  😠

Ha de

vill?!?!... kanske?!?!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.