Brist (oregistrerad) Postat 12 juli 2004 Postat 12 juli 2004 (redigerat) Jag har några bra förförstärkare (Focusrite, JoeMeek). Däremot distar de inte alltid särskilt snyggt. Jag funderar på att köpa en mindre, billigare (rör)modell för att dista signaler - ART TUBE MP, Bellari MP-110 eller dbx Mini-pre. Är det någon som har "distortionserfarenhet" av någon/några av dessa modeller? Det skulle bli lite dyrt att köpa "The Culture Vulture". En möjlig kandidat skulle kunna vara Electro-Harmonix LPB-2ube - en rörbestyckad preamp i stereopedalsformat som kan ta emot instrument- och linjesignal. Jag har dock inte hittat någon i Sverige som säljer den. Jag måste i sådana fall beställa den från USA (finns inte ens på www.thomann.de). Någon som vet något? Och nej, en distplugg kommer inte på fråga. Tack. Redigerat 12 juli 2004 av Brist
VacUm Postat 12 juli 2004 Postat 12 juli 2004 ALTO's lilla rörpreamp har fin dist faktiskt. Och dessutom är den ju hur billig som helst.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.