Björn Olsberg Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 (redigerat) Om någon inte vet vad vi diskuterar här, så intervjuas jag på P1 just nu. 😏 EDIT: Slut. Redigerat 20 september 2006 av Olsberg
Micke H Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Wow! Du intervjuas och diskuterar på ett forum samtidigt? 😏😛
osiris Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Är det slut? Kan man höra det i efterhand nånstans?? 😏
tbruce Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Min mamma hörde det, hon sa just "nu vet jag vad sampling är!" 😏
tbruce Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Här kan man lyssna: http://www.sr.se/p1/diverse/appdata/vetens...ounds/tekno.ram
Björn Olsberg Postat 20 september 2006 Trådstartare Postat 20 september 2006 (redigerat) Sorry, det var inte någon lång förvarning. Lägger ut klippet i asf-format här en liten stund. EDIT: Tack för länken tbruce, tar bort mitt klipp. Det var säkert olagligt att ha det här ändå! 😏 Måste ju säga att repet är för folk som inte vet hur musikmakande går till och därför inte alls är på samma nivå som tidningen eller många av diskussionerna här på forumet. Redigerat 20 september 2006 av Olsberg
hackeman Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Sorry, det var inte någon lång förvarning. Lägger ut klippet i asf-format här en liten stund. EDIT: Tack för länken tbruce, tar bort mitt klipp. Det var säkert olagligt att ha det här ändå! 🙂 Men nää... ASF hade varit bättre än RAM. Vägrar installera RealPlayer på min Vista. 😏
Björn Olsberg Postat 20 september 2006 Trådstartare Postat 20 september 2006 (redigerat) Okejdå. Redigerat 12 september 2007 av Olsberg Bilaga borttagen
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Men de krokiga plankorna då?? 😏
Björn Olsberg Postat 20 september 2006 Trådstartare Postat 20 september 2006 Men de krokiga plankorna då?? 😏 Tyvärr, de kan varken samplas eller modelleras.
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 (redigerat) Men de krokiga plankorna då?? 😏 Tyvärr, de kan varken samplas eller modelleras. Nä, OK, tekniken har inte kommit så långt än... 🙂 edit: heter det inte 'moduleras' förresten?? Redigerat 20 september 2006 av MrPhil
Egghuvud Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Kul att höra Olsbergs röst om inte annat. Sedan kan man inte låta bli att fnissa lite. Rymdklang t e x thi hi hi..... 😏
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Kul att höra Olsbergs röst om inte annat. Sedan kan man inte låta bli att fnissa lite. Rymdklang t e x thi hi hi..... 😏 Svenska för 'reverb', som är engelska.
osiris Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Kul att höra Olsbergs röst om inte annat. Sedan kan man inte låta bli att fnissa lite. Rymdklang t e x thi hi hi..... 🙂 Svenska för 'reverb', som är engelska. Space clang... det är också engelska 😏
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 Kul att höra Olsbergs röst om inte annat. Sedan kan man inte låta bli att fnissa lite. Rymdklang t e x thi hi hi..... 🙂 Svenska för 'reverb', som är engelska. Space clang... det är också engelska 😏 Fast fel.
Björn Olsberg Postat 20 september 2006 Trådstartare Postat 20 september 2006 edit: heter det inte 'moduleras' förresten?? Nope, det är inte samma sak. Modulering kan visserligen ingå i modellerade instrument.
MrPhil (oregistrerad) Postat 20 september 2006 Postat 20 september 2006 edit: heter det inte 'moduleras' förresten?? Nope, det är inte samma sak. Modulering kan visserligen ingå i modellerade instrument. Aah. 😛 Modell-lera....
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.