Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÅTNAMN: Bm9 no.1

ARTIST/GRUPP: Quizz_kid

GENRE: Quizz_kid

LÅTLÄNGD: 3:55

KOMPOSITÖR: Quizz_kid

PRODUCENT: Quizz_kid

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,6 mb

STATUS: Färdig skiss

Jag har alltid undrat om man kunde utveckla världens kanske vackraste låt, Gymnopedie no.1 av Satie. Jag ville inte göra en ripoff, utan började bygga upp låten runt grundslingan i Gmaj7 och Dmaj7. Det slutade med lite förlängningar och en udda ackordföljd med Bm9.

Har till stor del använt min leksaks-keyboard linad genom podden. Pianoljudt är dåligt men det var kul att experimenta med distade ljud. Trummorna suger.

Hur funkar det?

quizzkidBm9bno1.mp3

Annons
Skalmannen (oregistrerad)
Postat

Mmm Gymnopedie No 1 är as vacker....

Men du...vad har du gjort med den. Det låter ju på tok för mycket Silja Line, är det meningen?. Gör något eget istället tipsar jag om. Den är för bra i original sättning att jag tror det blir svårt att tolka på ett bra sätt.

Rock on broder, du har sväng men fel sound. Det kan man ordna.

Postat

haha... jag har faktiskt fått en liknande kommentar gällande en annan låt. borde kanske börja experimentera med mitt sound lite mera, eller göra en helomvänding. silja line är verkligen inte avsikten. men tack för att du nämner det, det är verkligen sant.

Cleff (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tycker trumkompet känns fel...speciellt ridecymbalen. Låten känns ju lite jazzig så det vore nice med ett jazzigare trumkomp.

Redigerat av Cleff

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.