Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jo det är såhär att när jag spelar in första tracken i cubase sx så låter allt perfekt, men när jag sen ska lägga på en till på detta så läggs det ljudet som jag spelade in i första in i den andra och förstärks även.. detta är väldigt jobbigt eftersom det låter väldigt fult.. skulle gärna vilja få hjälp av er.

MVH: Johan

Annons
Postat
Jo det är såhär att när jag spelar in första tracken i cubase sx så låter allt perfekt, men när jag sen ska lägga på en till på detta så läggs det ljudet som jag spelade in i första in i den andra och förstärks även.. detta är väldigt jobbigt eftersom det låter väldigt fult.. skulle gärna vilja få hjälp av er.

MVH: Johan

Kan du förklara lite bättre?

Postat

Ok jag ska försöka...

När jag har spelat in första och andra gitarren så blir det så att i audiotrack 2 som jag har spelat in gitarr2 i förstärks alla ljuden i från audiotrack 1+ att det jag spelade in ligger på samma volym som det i audiotrack 1 ligger i..

Lättare att förstå??

Postat
Ok jag ska försöka...

När jag har spelat in första och andra gitarren så blir det så att i audiotrack 2 som jag har spelat in gitarr2 i förstärks alla ljuden i från audiotrack 1+ att det jag spelade in ligger på samma volym som det i audiotrack 1 ligger i..

Lättare att förstå??

Tyvärr inte. Jag förstår inte alls.

Får du läck från första spåret in på andra? Låter omöjligt

Postat (redigerat)

Exakt som han säger..

Alltså blir det på detta sätt åt mig:

'Audio 01' = gitarr nr1

'Audio 02' = gitarr nr2 + gittar nr1 (dvs audio 01 kommer med i inspelningen).

Istället vill jag ha det på detta sätt:

'Audio 01' = gitarr nr1

'Audio 02' = gitarr nr2.

Så vill jag ha det och undrar om ni vet hur det går att fixa till

Redigerat av WihL

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.