Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jaha, då har man iallafall börjat fatta lite av det här kopmlicerade programmet.

Jag använder ingen klaviatur utan gör all musik i datorn. Jag vill dock veta hur man ändrar instrument. Just nu kan jag bara få fram trummor och vanligt piano. Är det en massa plug-ins som ska installeras för att man ska få mer att välja på?

Tacksam för svar!

Annons
tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Slött svar, men "getting started" i manualen berättar ju en hel massa, med bilder och fanskap liksom...

Postat

😏 Han kanske....hemska tanke.....inte HAR nån manual.....?

::grinar elakt::

Postat

Cubase i sig självt har inget ljud, det är ett inspelningsprogram. Du måste skaffa syntar, antingen i form av fysiska hårdvarusyntar eller sk VST-syntar som installeras på datorn.

Det hetaste tipset är att kolla Getting Started, där står allt sånt här.

Postat

Jag tror inte att problemet idag är att folk inte vill läsa manualer. Jag tror att problemet är att folk inte vet vad en manual är.

Postat
Jag tror inte att problemet idag är att folk inte vill läsa manualer. Jag tror att problemet är att folk inte vet vad en manual är.

Word.

Är ju alltid bättre att fråga nån som redan kan än att ta reda på det själv och således lära sig nåt mer på kuppen.

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat

Till och med den crackade versionen kommer ju med manualer, så man bara undrar. Dom finns tillgängliga för prexis alla.

Postat
Tack för svar. Och ja, jag är en slö person 😏

Haha, det där svaret har kommit tidigare! =) Och det svaret som kommit från andra användare på forumet har ofta vart i stil med: "varför skall vi då ödsla tid att svara på frågorna"?

Postat
Tack för svar. Och ja, jag är en slö person 😕

varför skall vi då ödsla tid att svara på frågorna?

Blev det bra sådär, steflund?

Postat (redigerat)

En manual är klaviaturet på ett keyboard. Vad man idag (oftast) avser när man säger manual är - som man säger på vanlig svenska - en handbok. Ja, det var ett besservissersvar men jag kunde inte låta bli lixom. 😕

Fast nu var jag lite för snabb... enligt SAOL så är dte ju faktiskt (nästan) samma sak som handbok, definierat redan 1795. Så lyckades jag reprimera mig själv oxå! 😏

Redigerat av Hellpig

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.