Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hepp!

När jag har mastrat klart och ska bränna ner allt på skiva som jag sedan ska skicka för pressning, vilken sorts cd ska jag använda?

Duger det med TDKS CD-80 eller ska jag köpa mig någon riktig fin skiva att bränna på? O vilken är det i sådana fall jag ska ha?

/FredAsp

Redigerat av FredAsp
Annons
Postat

TDK är gott val.

Andra alternativ kan t.ex. vara Verbatim.

Postat

eller speciella cd-r audio som är lite dyrare, läste i s.o.s. att de är bättre på att bli brännda i låga hastigheter vilket vanliga cd-läsare har lättare med....

Postat

Jag kanske är lättlurad. Men jag fick ett tips om ett märke som heter Quantegy. Deras Cdr skivor är rätt dyra men ska tydligen vara extra bra.

Postat

Någon speciell cd-r just för audio är inte nödvändig eftersom dom vid mastring inte vill ha brända ljudspår, oftast.. ta en cd-r för data istället då.. Quantegy är ju helt klart både overkill och en väl värd investering eftersom man aldrig kan vara nog försiktig just innan mastring 😆

Note: Man kan naturligtvis bränna ljudspår på DVD i 24bit 48kHz (t.ex) eller använda SACD eller liknande.. men dom kommer ändå inte att mastra direkt från cd'n så det är kanske onödigt 😆

Postat
Någon speciell cd-r just för audio är inte nödvändig eftersom dom vid mastring inte vill ha brända ljudspår, oftast.. ta en cd-r för data istället då.. Quantegy är ju helt klart både overkill och en väl värd investering eftersom man aldrig kan vara nog försiktig just innan mastring 😳

Note: Man kan naturligtvis bränna ljudspår på DVD i 24bit 48kHz (t.ex) eller använda SACD eller liknande.. men dom kommer ändå inte att mastra direkt från cd'n så det är kanske onödigt 😆

Nu frågade han ju efter en cd-skiva som han kunde skicka till press. Och inte en som skulle till masteringen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.