pappabalkan (oregistrerad) Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Jag behöver er hjälp med en låtidentifikation. 3 sekunder in i följande klipp ligger ett gitarriff som förutom i denna (Soundtrack till Nikita) även finns med i en annan låt. Det låter [wah-wah-waoouuuhhn] 😳 Klipp Windows Media-länk. Om det inte fungerar är det låt nr.1 (Rico's gang suicide) på http://www.amazon.com/exec/obidos/clipserv...7288056-9968003 TACK! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 Låter bekant men jag kan inte riktigt placera... påminner om nåt Pink Floyd-riff. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 11 juli 2004 Dela Postat 11 juli 2004 låter lite david gilmour (pink floyd) tycker jag 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pappabalkan (oregistrerad) Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Tack ska ni ha, men jag tror tyvärr inte att det är därifrån jag hört det, men jag ska leta upp lite Pink Floyd och lyssna. Ljudet är exakt likadant, så likt att det likaväl kunde varit samplat faktiskt. Det är Eric Serra som producerat, så det kanske är från ett soundtrack till nån annan film som han också gjort..? Jaja, fortsätt att fundera är ni snälla 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Påminner om nåt riff i Miami Vice soundtrack, men det är nog inte exakt samma... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pappabalkan (oregistrerad) Postat 12 juli 2004 Dela Postat 12 juli 2004 Miami Vice-soundtracket måste ju vara bra oavsett om det riffet är med eller inte, får lyssna på det 🙂 Tack för hjälpen och fortsätt tänk! Jag börjar bli skogstokig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.